پاکسازی اطراف مدارس از فروشندگان موادمخدر و معتادان


پاکسازی اطراف مدارس از فروشندگان موادمخدر و معتادان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به اجرای طرح پاکسازی اطراف مدارس گفت: پاکسازی محیط‌های آموزشی از مظاهر اعتیاد، مسئولیتی ملی و همگانی است.

سردار مجید کریمی با تبریک شروع سال تحصیلی به تمامی اصحاب تعلیم و تربیت به ویژه اساتید، معلمان دلسوز و زحمتکش، دانشجویان و دانش‌آموزان پرتلاش به اجرای طرح پاکسازی و کنترل محسوس و نامحسوس اطراف مدارس در راستای مقابله با فروشندگان موادمخدر در آستانه بازگشایی مدارس، اشاره کرد و گفت: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در شعاع ۵۰۰ متری اطراف مراکز آموزشی و تحصیلی با جدیت و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بالقوه موجود در تمام استان‌های کشور در حال اجراست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه به تشریح جزئیات طرح پاک‌سازی اطراف مدارس و محیط‌های آموزشی از لوث مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر پرداخت و اضافه کرد: در راستای مبارزه بی‌امان و خستگی ناپذیر همکاران بنده در این حوزه، یکی از اقدامات تاثیرگذار و قابل توجه پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در سال های گذشته و قبل از شرایط کرونایی کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی ، اجرای طرح‌های ویژه پاکسازی پیرامون محیط‌های آموزشی به ویژه مدارس از عناصر توزیع کننده مواد مخدر از طریق راه اندازی واحدهای گشتی و یگان‌های ضربت مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور است و این اقدام در سال تحصیلی جدید و با حضوری شدن مدارس، به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های پلیس همچون سنوات گذشته در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پیش از اجرای طرح‌های پاکسازی اقدام به شناسایی مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه نشین کرده‌اند، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدارسی که در مجاورت مناطقی که معتادان متجاهر در آن حضور دارند یا مدارس واقع در مناطق حاشیه‌نشین که در گذشته مواردی از حضور معتادان در آن گزارش شده یا خرده فروشان موادمخدر در آن فعالیت کرده‌اند، تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته است و پلیس با قاطعیت با خرده فروشان مواد مخدر در این نقاط برخورد می‌کند.

کریمی در ادامه به ضرورت پیشگیری از گرایش دانش آموزان به سمت اعتیاد و مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر برای تمامی مدارس سراسر کشور به ویژه مدارس واقع در مناطق آلوده اقدامات آموزشی ویژه‌ را در دستور کار خود قرار داده است و از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، گروه های هنری و .... اقدام به فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء توانایی هایی نظیر فراگیری مهارت‌های "نه" گفتن و "تاب آوری" در بین دانش آموزان کرده است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به ضرورت همکاری مشترک همه نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی با پلیس در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره و اظهارکرد: نقش دستگاه‌های مسئولیت‌دار از جمله دستگاه‌های تبلیغی، صدا و سیما، شهرداری، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، سازمان‌های مردم نهاد و... در تمام مراحل از جمله پیشگیری و آموزش عمومی بسیار مهم است و بی شک پاک‌سازی محیط‌های آموزشی از مظاهر اعتیاد برای کاهش نگرانی جامعه و خانواده مسئولیتی ملی و همگانی است.

کریمی در پایان با تاکید بر اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های پلیس است، اظهارکرد: از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید