تاکتیک بانک مرکزی برای تجمعات


تاکتیک بانک مرکزی برای تجمعات

روز سه شنبه در بازار پشت خطی، خبری از قدرت نمایی خریداران نبود و دلار در بیشتر مواقع در حوالی محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. به گفته فعالان، بخشی از معامله گران باور دارند که بازارساز در واکنش به تجمعات اخیر عرضه ارز خود را بالا خواهد برد.

تاکتیک بانک مرکزی برای تجمعات
برخی معامله گران ارزی باور دارند، دلار به راحتی نمی‌تواند از مرز حساس ۳۲ هزار تومانی عبور کند. از نظر معامله گران، بازارساز بار‌ها در برابر شکسته شدن این مرز مقاومت کرده است و با عرضه ارز مانع از شکست آن شده است.

روز سه شنبه نیز در بازار پشت خطی، خبری از قدرت نمایی خریداران نبود و دلار در بیشتر مواقع در حوالی محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. به گفته فعالان، بخشی از معامله گران باور دارند که بازارساز در واکنش به تجمعات اخیر عرضه ارز خود را بالا خواهد برد، چرا که از نگاه آن ها، سیاست گذار باور دارد که بالا رفتن قیمت دلار حس التهاب بیشتری را به جامعه انتقال خواهد داد و برای جلوگیری از این موضوع، از ذخایر ارزی خود بیشتر استفاده خواهد کرد.

در این شرایط دشوار است که دلار از هسته سخت ۳۲ هزار تومان عبور کند. با این حال، در صورت عبور از این هسته و تثبیت بالای آن، از نگاه برخی تحلیل گران فنی احتمال رشد قیمت اسکناس آمریکایی تا کانال ۳۴ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

در شرایط کنونی، بازیگران معمولی و خرد بازار تمایل زیادی به خرید و فروش ارز نشان نداده اند و بیشتر ترجیح داده اند تا شفاف‌تر شدن سرانجام توافق هسته‌ای معاملات خود را متوقف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر