تکذیبیه سازمان نظام روان‌شناسی در پی حواشی ایجاد شده درباره عملکرد این سازمان


تکذیبیه سازمان نظام روان‌شناسی در پی حواشی ایجاد شده درباره عملکرد این سازمان

سازمان نظام روانشناسی در پی نشست خبری ناصر صبحی قراملکی از بازرسان دوره چهارم سازمان درباره عملکرد سه ساله اخیر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که ابهاماتی را در پی داشته است، تکذیبیه را...

تکذیبیه سازمان نظام روان‌شناسی در پی حواشی ایجاد شده درباره عملکرد این سازمان
سازمان نظام روانشناسی در پی نشست خبری ناصر صبحی قراملکی از بازرسان دوره چهارم سازمان درباره عملکرد سه ساله اخیر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که ابهاماتی را در پی داشته است، تکذیبیه را صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در تکذیبیه خود نوشت:


به اطلاع اعضاء محترم جامعه روانشناسی ومشاوره می‌رساند؛ آقای دکتر ناصر صبحی قراملکی در خارج از سازمان در نشست خبری: به عملکرد سه ساله سازمان اشاره کرده‌اند، که در مطبوعات درج و ابهاماتی در پی داشته است که بعضا خارج از واقعیت و تکذیب می‌گردد. در دوره سه ساله اخیر سازمان علی‌رغم مشکلاتی، چون کمبود منابع، کرونا و کارشکنی‌های مداوم، اما ما موفق به بازسازی مجدد سازمان شده‌ایم.

درتمام ‌بخش‌ها تحرک جدی ایجاد شده است، قانون حاکم شده است، جلوی زیاده‌خواهی‌ها و تخلفات گرفته شده است. گذشته سازمان ارتباطی به عملکرد درخشان و پرافتخار فعلی ندارد از بدو مسئولیت جدید برای اولین بار آیین نامه مالی و معاملاتی توسط شورای مرکزی تصویب و اجرا شده است. حسابرسی عینی سال ۹۸ و ۹۹ و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ طی نامه شماره ۴۰۱/۱۲۲۴ مورخ ۲۳/۰۵/۱۴۰۱ به شورای مرکزی و هیات بازرسان ابلاغ شده است. حسابرسی گذشته قبلا در اختیار شورای مرکزی و هیات بازرسان گذاشته‌ایم، اما نه هیات بازرسان و نه شورای مرکزی درباره حسابرسی گذشته تا کنون اظهار نظری ننموده‌اند. سازمان در‌ بخش مالی و اداری دقیق کار خود را انجام داده است واصولا سازمان کنش مالی چندانی ندارد و در حد همین حقوق کارمندان و امور جاری است.

بعد از 18 سال در دوره جدید مجمع عمومی را در سال ۱۴۰۰ برگزار کردیم. در صدد هستیم در سال ۱۴۰۱ نمایندگان استانی که همراه انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان انتخاب می‌شوند، مجمع عمومی ۱۴۰۱ رابرگزار نماییم. سازمان انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان و استانی را با اسناد موجود و شهادت همگان دائما تلاش نموده، برگزارنماید و اقدامات زیادی انجام داده است. اما مساله کرونا وبر گزاری مجمع عمومی و اختلاف در ترکیب هیات نظارت مرکزی، کار شکنی و نامه پراکنی‌ها باعث تاخیر شده است.

در دوره اَخیر برای اولین بار تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی و مشاوره در هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است، حرکت شایسته و قانونی سازمان در اعلام روانشناس نما‌ها منجر به تثبیت و اعتبار رشته شده است که درتاریخ روانشناسی و مشاوره کشور ثبت خواهد شد.

جهت اطلاع؛ علی‌رغم حمایت کلیه اعضاء جامعه روانشناسی و مشاوره، کسانی هستند به جای حمایت از سازمان در کنار روانشناس نما‌ها قرار گرفته‌اند. در اختیارگیری ساختمان جدید در یوسف آباد، واکسیناسیون اعضاء، فرهنگ‌سازی و افزایش اعتبار پروانه صلاحیت حرفه‌ای، IT محور کردن کلیه امور سازمان اعم از پروانه، عضویت و ...، سامان دهی امور کمیسیون‌ها، کاهش صف متقاضیان و پاسخ‌گو بودن انتخاب اساتید در کمیسیون‌ها از برجسته‌ترین اساتید همه دانشگاه‌ها، تحولاتی بوده که در سازمان اتفاق افتاده است.

از دو سال قبل مساله حذف مصاحبه و جایگزینی «طرح توانمندسازی و نظارت» و طرح «آزمون صلاحیت حرفه ای» مطرح کرده‌ایم، بررسی شود چه کسانی مخالفت کردند یا همراهی نموده‌اند. اقتضایی در آستانه انتخابات تلاش‌های صورت گرفته را زیر سوال بردن جایزنیست.

بهتر است، افراد به عملکرد خود و چه میزان با سازمان جهت رفع مشکلات همراهی کرده‌اند، نیز اشاره کنند؟ ایراد گرفتن غیر واقعی کارساده‌ای است، بعضی‌ها کارشان فقط چوب لای چرخ گذاشتن سازمان است از پیشرفت‌های سازمان نگرانند، چگونه است، در سازمان نظام پزشکی، مهندسی و ...... حتی یک مورد نداریم مسائل صنف در فضای مجازی مطرح شود. اینگونه اقدامات مثبت در حال نتیجه‌گیری و اعتبار اعضاء را در جامعه خدشه‌دار می‌کنند.

همه شاهد بودیم، در سه هفته گذشته مهم‌ترین همایش ملی درباره کرونا توسط سازمان در وزارت کشور برگزار گردید همه مسئولان، وزرا واساتید برجسته دانشگاه آمدند و درباره نقش روانشناسی و مشاوره در دوران پسا‌کرونا سخنرانی و از تلاش‌های بی‌وقفه سازمان تقدیر کردند، رئیس جمهور محترم پیام دادن و اوج اقتدار و کارآمدی رشته وسازمان را همه ملاحظه کردند.

اکنون که در حال نتیجه‌گیری از جمله تنظیم سند راهبردی مقابله با عوارض روانی-اجتماعی کرونا توسط روانشناسان و مشاوران و... وضع کردن بیمه‌های پایه هستیم، اینگونه نامه پراکنی‌ها و طرح مباحث غیرضروری و اتهام به نهاد‌های نظارتی ضرر آن فقط متوجه رشته، اعضاء و کسانی به امیدی این رشته را انتخاب کرده‌اند و در حال تحصیل می‌باشند. روانشناس نما‌ها حقوق اعضا و مردم را ضایع و به اعتباررشته در جامعه لطمه واردکرده‌اند، همراهی با آنان جفا به اعضاء ودر تاریخ روانشناسی ومشاوره کشور ثبت می‌شود. امیدواریم با وحدت و همکاری انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان هر چه سریع‌تر برگزار شود و گام‌های پیشرفت و تعالی رشته که مدتی است، شروع شده است، تداوم و به سرانجام برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر