دومین حمله راکتی به منطقه سبز بغداد طی ساعات اخیر


دومین حمله راکتی به منطقه سبز بغداد طی ساعات اخیر

درپی آغاز به کار پارلمان عراق پس از دو ماه وقفه طی ساعات گذشته منطقه سبز بغداد مورد اصابت ۴ راکت قرار گرفت.

منابع عراقی عصر امروز (چهارشنبه) از اصابت چهارمین راکت در مرکز منطقه سبز و در کنار ساختمان مراسمات خبر دادند.

یک منبع امنیتی در گفت وگو با شفق نیوز در این باره گزارش داد که در حمله جدید نیز سه راکت شلیک شد که یکی از این موشک‌ها به نزدیکی دبیرخانه شورای وزیران عراق اصابت کرد. این منبع همچنین گفت که درپی این حمله آژیرهای خطر در سفارت آمریکا به صدا درآمده است.

پیش از این نهاد رسانه‌ای «الاعلام الامنی» (وابسته به دفتر نخست‌وزیری) از شلیک سه راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر داده بود.

این گروه‌ رسانه‌ای اعلام کرد که در پی شلیک این راکت‌ها، یک افسر و سه درجه دار مجروح شدند و به یکی از خودروهای نمایندگان پارلمان و یکی از ساختمان‌های این منطقه، خساراتی وارد شد. یکی از راکت‌ها به محوطه پارلمان اصابت کرده است.

برخی از منابع خبری عراقی نیز تعداد راکت ها را سه فروند اعلام کرده و به نقل از یک منبع امنیتی گفتند که در این حمله یک نیروی امنیتی جان خود را از دست داده و ۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

این حمله درحالی انجام شده که فعالیت پارلمان عراق که از دو ماه پیش و درپی تصرف آن توسط هواداران جریان صدر متوقف شده بود، امروز چهارشنبه از سرگرفته شد تا در اولین جلسه، موضوع استعفای محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و انتخاب نایب رئیس اول به رای گذاشته شود.

منطقه سبز که در مرکز بغداد قرار دارد، درپی برگزاری نشست مجلس نمایندگان شاهد تدابیر امنیتی شدیدی بود. پل های السنک و الجمهوریه منتهی به این منطقه نیز بسته شده و نیروهای امنیتی در میادین التحریر و الخلانی در نزدیکی منطقه سبز مستقر شدند. با این حال گفته می‌شود گروهی تجمع کننده در نزدیکی پل الجمهوریه جمع شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق