میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت


میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت

شرکت میکروتیک تجهیزات بی سیم و سوئیچ‌ و روتر برای استفاده های مختلف تولید می کند. از محل مشتری تا پیشرفته ترین مراکز دیتا. این شرکت در اروپا در سال 1996 تاسیس شد و بیش از 24 سال تجربه در شبکه سازی و تجهیزات وایرلس دارد. در ادامه با معرفی این...

شرکت میکروتیک تجهیزات بی سیم و سوئیچ‌ و روتر برای استفاده های مختلف تولید می کند. از محل مشتری تا پیشرفته ترین مراکز دیتا. این شرکت در اروپا در سال 1996 تاسیس شد و بیش از 24 سال تجربه در شبکه سازی و تجهیزات وایرلس دارد. در ادامه با معرفی این ابزارهای شبکه و دلایل محبوبیت آنها همراه ما باشید.

میکروتیک تجهیزات مسیریابی، کلیدزنی و بی سیم را برای همه فراهم می کند. از مشتری گرفته تا مراکز پیشرفته داده همه می توانند از امکانات میکروتیک استفاده کنند. اما میکروتیک چیست؟ این مقاله با نگاهی کوتاه به تاریخچه شرکت میکروتیک، همچنین با معرفی تجهیزات میکروتیک به سراغ سیستم عامل میکروتیک رفته و شما را با نرم افزارهای میکروتیک و لایسنس میکروتیک آشنا می کند.

میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت

شرکت میکروتیک تجهیزات بی سیم و سوئیچ و روتر برای استفاده های مختلف تولید می کند. از محل مشتری تا پیشرفته ترین مراکز دیتا. این شرکت در اروپا در سال 1996 تاسیس شد و بیش از 24 سال تجربه در شبکه سازی و تجهیزات وایرلس دارد. نرم افزار RouterOS ویژگی های رایج و بسیار خاص را پشتیبانی کرده و بطور مداوم در حال اضافه کردن ویژگی های جدید درخواستی مشتریان است. فرقی نمی کند شما قصد اتصال شبکه های بی سیم سطح دریا را دارید یا به فکر تبادل اینترنت بین کشورها هستید یا تونل های امن بین بانکی. میکروتیک همه این کارها را برای شما انجام خواهد داد.

پیشینه ای کوتاه از میکروتیک

شرکت میکروتیک در سال 1996 در اروپا تاسیس شده است. بالغ بر 26 سال تجربه در زمینه شبکه و راه اندازی شبکه های بیسیم را دارد. رایج ترین نرم افزار میکروتیک RouterOS است که ویژگی های خاص را پشتیبانی می کند. نا گفته نماندکه میکروتیک به طور مداوم در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به این نرم افزار است.
میکروتیک عرضه کننده پیوندهای بی سیم در سراسر دنیاست، اولا شرکت میکروتیک می تواند مبادلات اینترنتی بین کشورها را ایجاد کند و ثانیا کانال های امن بانکی ازطریق تجهیزات میکروتیک در دنیا وجود دارد.

معرفی شرکت میکروتیک

با مقدمه ای کوتاه از تاریخچه این شرکت به معرفی میکروتیک می پردازیم. میکروتیک یک شرکت اروپایی در کشور لتونی است که در سال 1996 برای توسعه روترها و سیستم های ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) بی سیم تاسیس شد. این شرکت در شهر ریگا، پایتخت لتونی قرار دارد.

تجربه ای که شرکت میکروتیک در استفاده از سخت افزارهای رایانه های شخصی استاندارد و سیستم های مسیریابی داشت باعث شد که این شرکت در سال 1997 توانست نرم افزارRouter OS را ایجاد کند. این نرم افزار میکروتیک می تواند انعطاف پذیری گسترده ای را برای انواع رابط های داده و روتر ها فراهم کند.

شرکت میکروتیک در سال 2002 سخت افزار خود به نام Router BOARD میکروتیک را ساخت. امروزه میلیون ها دستگاه در سراسر جهان مجهز به روتر برد میکروتیک هستند.

نرم افزارهای میکروتیک

واضح و مبرهن است که میکروتیک یک سیستم عامل کامیپوتر و نرم افزار کامپیوتری است که هدف از ایجاد آن تبدیل یک کامپیوتر معمولی به روتر است. میکروتیک دو بخش دارد. بخش اول میکروتیک روترOS و بخش دوم میکروتیک روتر برد است. نکته جالب این جاست که برای اجرای روتر برد نیازی به کامپیوتر نیست و تنها داشتن یک برد که از قبل یک نرم افزار روتر OS میکروتیک روی آن نصب شده کافی است. از طرفی شرکت میکروتیک برای روتر OS میکروتیک ویژگی های تدارک دیده است که مخصوص شبکه های IP و شبکه های بی سیم است.

میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت

میکروتیک از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی می کند؟

سیستم عامل میکروتیک لینوکس است که به عنوان روتر شبکه نیز استفاده می شود و راحتی و آزادی برای کاربرانش را مهیا می کند. تنظیمات مدیریت را می توان با استفاده از برنامه Windows انجام داد که"WinBox" نامیده می شود. ویژگی های MikroTik شامل فایروال و Nat، هات اسپات، مسیریابی، محدود کننده پهنای باند، سرور DNS، پروتکل تونل نقطه به نقطه، هات اسپات، سرور DHCP و بسیاری موارد دیگر است.

میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت

رادیو وایرلس میکروتیک با آنتن های پرقدرت ماهواره ای و غالبا دو زنجیره ای برای مسافت های طولانی پوشش دهی عالی را ارائه می دهد. ویژگی هایی بی سیم توسط روتر OS پشتیبانی می شود که با پروتکل های وایرلس اختصاصی NStreme دامنه و سرعت انتقال را افزایش می دهد. از ویژگی های رادیو وایرلس میکروتیک عرضه این محصول با قیمت ارزان در بازار شبکه جهانی است.

محصولات سخت افزاری میکروتیک

در معرفی تجهیزات میکروتیک باید به محصولات سخت افزاری میکروتیک که شامل روترها، سوئیچ ها، آنتن ها وایرلس ها، رابط های کاربری و سایر دستگاه های پشتیبانی کننده هستند، اشاره کرد. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شده مهم ترین محصول نرم افزاری میکروتیک MikroTik RouterOS که نه تنها شامل ویژگی های مختلفی است که برای شبکه های IP و شبکه های بی سیم ساخته شده است، بلکه برای استفاده توسط ISP ها و ارائه دهندگان هات اسپات مناسب است. همچنین نصب این محصول نیازی به نرم افزار اضافی ندارد.

ویژگی های روتر برد میکروتیک بی نظیر است!

براستی روتر برد را می توان به عنوان یک سی پی یو بسیار کوچک و یکپارچه معرفی کرد. زیرا این برد دارای پردازنده، رم، رام و حافظه فلش است. از RouterOS استفاده می کندکه به عنوان روتر شبکه، مدیریت پهنای باند، سرور پروکسی، DHCP، سرور DNS و سرور هات اسپات عمل می کند. برخی از روتر بردهای میکروتیک می توانند به عنوان یک وای فای استفاده شوند. اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت برای اجرای شبکه بی سیم به عنوان نقطه دسترسی از آن استفاده می کنند. بدون نیاز به محصول دیگری می توان این روتر برد در یک رایانه شخصی اجرا کرد.

لایسنس در میکروتیک به چه معناست؟

مجوزهایی که برای نصب روتر OS روی رایانه شخصی نیاز دارید به لایسنس میکروتیک معروف است. اگر می خواهید همیشه روتر OSرا روی رایانه خود داشته باشید باید پس از نصب نسخه آزمایشی رایگان روترOS بر روی رایانه شخصی، حتما لایسنس میکروتیک را خریداری کنید.

میکروتیک چیست؟ و دلیل محبوبیت برند میکروتیک از نگاه ارغوان نت

یکی از اصلی ترین محصولات بازار ارتباطات شبکه روترهای میکروتیک هستند که توسط شرکت میکروتیک در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار گرفته است. کاربران هنگام خرید میکروتیک مانند روتر میکروتیک نیاز به اطلاعات اساسی در مورد ویژگی های این تجهیزات دارند.

روتر میکروتیک چند لایسنس دارد؟

میکروتیک OS دارای لایسنس مکروتیک است، یعنی در 4 سطح دارای مجوز و رمز دسترسی است. این سطوح با عدد مشخص می شوند. پایین ترین سطح شماره 3 است که برای تعداد مشتری محدود به صورت بی سیم وجود دارد. بالاترین سطح شماره 6 نام دارد که تعداد کاربران آن زیاد و محدودیتی ندارد.

لایسنس میکروتیک چه امکاناتی برای کاربران مهیا می کند؟

صرف نظر از سطوح ارائه شده، لایسنس میکروتیک با نصب RouterOS به شما امکان استفاده از تعداد نامحدودی از رابط ها را می‌دهد. حتی به شما اجازه می دهد که از طریق ایمیل بتوانید پشتیبانی فنی داشته و به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه دهید. در حقیقت لایسنس میکروتیک روتر OS به شما اجازه می دهد هر نسخه ارتقاء یافته ای را که میکروتیک به بازار می دهد را نصب کنید. لایسنس میکروتیکارتقاء نرم افزار نامحدود را ارائه می دهد.

نکاتی از لایسنس میکروتیک بدانید!

لایسنس روتر میکروتیک هرگز منقضی نمی شود. نکته مهم این است هر لایسنس به درایو وصل می شود و روی آن نصب شده است. همچنین تمام دستگاه هایی که روتر برد میکروتیک ساخته شده از قبل بر روی آن ها روتر نصب شده است که این روترها دارای کلید دسترسی به مجوز را دارند و نیاز به خرید نرم افزار اضافی نیست.

میکروتیک در ایران در چه حوزه ای فعالیت دارد؟

براستی محصولات میکروتیک با تنوع خود در زمینه های مختلفی جای خود را در بازار ایران باز کرده است. معرفی تجهیزات میکروتیک به سوئیچ و یا روتر برد ختم نمی شود. انواع رادیوهای وایرلس، آنتن ها، روترهای کابلی، تجهیزات بیسیم برای دفاتر کوچک یا منازل، تجهیزات LTE ، ماژول های فیبر و سایر تجهیزات جانبی در شرکت های معتبر شبکه از جمله فروشگاه تجهیزات شبکه ارغوان عرضه می شود.

فعالیت میکروتیک در ایران با وجود تحریم های مختلف از کانال های قانونی در ایران دنبال می شود و خوشبختانه توسط برخی از شرکت ها محصولات میکروتیک گارانتی نیز دریافت می کنند.

سخن آخر

براستی میکروتیک با ارائه محصولات مختلف از جمله نرم افزارها و سیستم عامل بی نظیر خود راه های راحتی را برای دسترسی به اینترنت برای کاربران بوجود آورده است. ناگفته نماند که این شرکت رادیو و آنتن های فوق العاده ای را نیز تولید کرده است. سخن در باره هر محصول نیاز به بحث جداگانه دارد. یکی از شرکت هایی که در مبادلات امن بانکی حرف اول را می زند میکروتیک است.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من