نخست وزیر انگلیس و «زلنسکی» رایزنی کردند


نخست وزیر انگلیس و «زلنسکی» رایزنی کردند

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور اوکراین امروز در خصوص تحولات در کی یف و برگزاری همه پرسی در شرق این کشور تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی پیرامون آخرین اوضاع درگیری ها در اوکراین با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس در گفتگو با زلنسکی گفت که اوکراین می‌ تواند تا زمانی که پوتین شکست نخورده، روی حمایت لندن حساب کند.

به گزارش گاردین، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: نخست وزیر بعد از ظهر امروز با رئیس جمهور زلنسکی گفتگو کرد تا بر حمایت بریتانیا از اوکراین تاکید کند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر انگلیس به صراحت گفت که لندن هرگز تلاش های روسیه برای الحاق سرزمین های مستقل را به رسمیت نمی شناسد. او بار دیگر تاکید کرد که اوکراین می‌ تواند تا زمانی که رئیس‌جمهور پوتین شکست نخورد، به حمایت بریتانیا وابسته باشد.

بیانیه مذکور اضافه کرد: رئیس‌جمهور زلنسکی نخست وزیر انگلیس را در جریان وضعیت درگیری های کنونی قرار داد و از حمایت قدرتمند او از جمله در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته استقبال کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!