کرملین: عملیات در اوکراین تا تصرف کامل دونتسک ادامه خواهد یافت


کرملین: عملیات در اوکراین تا تصرف کامل دونتسک ادامه خواهد یافت

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفته که عملیات نظامی این کشور در اوکراین دست‌کم تا زمان تصرف کامل منطقه دونتسک ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، کرملین امروز چهارشنبه (ششم مهرماه/ 28 سپتامبر) گفته «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین دست‌کم تا زمان تصرف کل منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادامه خواهد یافت.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفته که «جمهوری خلق دونتسک» در حال حاضر تنها بخشی از سرزمین گسترده‌تری که بر آن ادعای حاکمیت دارد را تحت کنترل دارد.

پسکوف گفت: «بنابراین ضرورت دارد که به عنوان یک شرط حداقلی، آزادسازی کل منطقه دونتسک است.»

روسیه یکی از اهدافش از حمله به اوکراین را محافظت از افراد روس‌زبان در منطقه دونباس در برابر «نسل‌کشی اوکراین» اعلام کرده است. دونتسک در شرق اوکراین نیمی از منطقه دونباس را تشکیل می‌دهد.

با آنکه روسیه تقریباً کنترل کل منطقه لوهانسک را در اختیار دارد در نیمِ دیگرِ منطقه دونباس یعنی دونتسک بر حدود 60 درصد کنترل دارد.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در کنتار دو منطقه دیگر در جنوب اوکراین بعد از برگزاری همه‌پرسی‌هایی که از چند روز پیش آغاز شد و دیروز پایان یافت به دنبال الحاق به فدراسیون روسیه هستند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس