برنامه‌ریزی اشتغال 20 هزار نفری برای مددجویان آذربایجان شرقی


برنامه‌ریزی اشتغال 20 هزار نفری برای مددجویان آذربایجان شرقی

تبریز - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای امسال ایجاد اشتغال ۲۰ هزار نفری برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: سهمیه اشتغال این استان ۱۱ هزار نفر تعریف شده بود که در پایان سال ۱۴۰۰ برای ۱۹ هزار و ۵۲۴ نفر شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای امسال نیز ایجاد اشتغال ۲۰ هزار نفری در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است که در شش ماهه نخست، ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان این استان صاحب شغل شده‌اند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر لزوم حمایت مدیریت ارشد استان در تکلیف به بانک‌ها برای پرداخت به موقع تسهیلات مددجویی گفت: یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی نیاز داریم که تا پایان شهریور ماه ۴۸۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بختیاری با قدردانی از مشارکت مردم و خیران آذربایجان شرقی در کارهای خداپسندانه، خاطرنشان کرد: سال گذشته کمک‌های نقدی و غیرنقدی این استان افزون بر ۵۰۴ میلیارد تومان بود و از ابتدای امسال تاکنون خیران استان با وجود تورم و گرانی ۲۹۸ میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۷۰ هزار و ۷۸۸ خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند که بر این اساس فقر آشکار در این استان چندان به چشم نمی‌خورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در خصوص تأمین مسکن روستایی نیز گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی هیچ روستایی فاقد مسکن وجود نخواهد داشت. در سال جاری ۶۴۰ واحد احداث شده و ۷۰۰ واحد نیز در حال احداث تا پایان سال تکمیل می‌شود که ۲۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این واحدها اختصاص یافته است.

آذربایجان شرقی سرآمد کشور در امور خیریه است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: این استان سرآمد کشور در حوزه امور خیریه است و همین امر باعث شده در شهرها مقوله‌ای به نام معتاد متجاهر و و کودکان کار خیابانی و متکدیان چندان وجود نداشته باشد.

عابدین خرّم خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای ما تنها یک نهاد حمایتگر محسوب نمی‌شود بلکه در جایگاه بازوی تولید است و همواره در تصمیم‌ها و طرح‌های اقتصادی نقش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی مسکن در آذربایجان شرقی آمادگی واگذاری زمین در شهرها برای ساخت مسکن مددجویان را دارد، گفت: برخی از طرح‌های مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند، در شهرهایی مانند تسوج متقاضی ندارد و ما با شرایط و تسهیلات مناسب می‌توانیم آن‌ها را در اختیار کمیته امداد قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق