تولید 4/ 12 میلیون تن کنسانتره مس


تولید کنسانتره مس جهان طی ۷ماه ۲۰۲۲ میلادی به بیش از ۴/ ۱۲میلیون تن رسید. قیمت جهانی مس نیز در ماه اخیر بین ۷۴۰۰ تا ۸‌هزار دلار در تن دارای نوسان بود و در نهایت، روز گذشته حدود ۷۲۹۰دلار در تن را طی ثبت کرد. به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۲، حدود ۱۲میلیون و ۴۷۳‌هزار تن کنسانتره تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۲میلیون و ۱۱۳‌هزار تن بود که از افزایش ۳ درصدی تولید حکایت دارد. از این میزان، ۶میلیون و ۲۶۱‌هزار و ۲۰۰تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲میلیون و ۶۶۴‌هزار تن مربوط به «آسیا»، یک‌میلیون و ۷۹۷‌هزار و ۴۰۰تن مربوط به «آفریقا»، یک‌میلیون و ۲۰۹‌هزار و ۱۰۰تن مربوط به «اروپا» و ۵۴۱‌هزار و ۶۰۰تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است. در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۵میلیون و ۷۶۳‌هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۱۵میلیون و ۱۰‌هزار تن)، حاکی از افزایش ۵درصدی است. فعالان مس جهانی طی ۷ماه ۲۰۲۲، حدود ۱۴میلیون و ۷۹۷‌هزار تن مس تصفیه‌شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۴میلیون و ۳۷۷‌هزار تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۹/ ۲درصدی است. ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه‌شده در جهان طی ۷ماه ۲۰۲۲، ۱۷میلیون و ۸۸۹‌هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ (۱۷میلیون و ۴۸۵‌هزار تن)، حدود ۳/ ۲‌درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در نوسان

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (ژوئیه) نسبت به ماه قبل، رقم ۸‌هزار دلار در تن را تجربه کرد؛ اما در نهایت به رقم حدود ۷۲۹۰دلار در تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری