با برگزاری صرف جلسات آمار طلاق کاهش نمی‌یابد!


سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دومین جلسه آسیب‌های اجتماعی ذیل کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان سمنان در سالن شهید فیاض‌بخش اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: طلاق، یک...

با برگزاری صرف جلسات آمار طلاق کاهش نمی‌یابد!

سایک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دومین جلسه آسیب‌های اجتماعی ذیل کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان سمنان در سالن شهید فیاض‌بخش اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: طلاق، یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند؛ اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه طلاق با برگزاری صرفِ جلسات محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: معضل طلاق یک پدیده چندوجهی است و از جمله دلایل این معضل اجتماعی، کمبود مهارت‌های زناشویی، مسائل اقتصادی با محوریت بیکاری هم‌سطح نبودن زوجین، ازدواج در سنین پایین، اختلالات جنسی، اعتیاد به مواد مخدر و دخالت نابجای اطرافیان اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: باید با افزایش آموزش‌های قبل از ازدواج و سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، آمار طلاق را در جامعه کاهش داد.

منطقی گفت: همه دستگاه‌های متولی باید آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده خصوصاً طلاق اهتمام جدی داشته باشند.

با برگزاری صرف جلسات آمار طلاق کاهش نمی‌یابد!

وی با تأکید بر ضرورت بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: گروه کاری آسیب‌های اجتماعی به دبیری بهزیستی، گروه کاری سلامت به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و گروه کاری خانواده به دبیری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سه کارگروه تأیید و برنامه‌ریزی‌شده استانداری استان در موضوع آسیب‌هاست.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در خصوص طرح رصد آسیب‌های اجتماعی اجرای شده در سازمان بهزیستی گفت: فعالیت‌های دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی به کارگزاران این امکان را می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب‌تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی طراحی کنند که مهم‌ترین این اقدام ایجاد سامانه‌ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب‌های است.

منطقی افزود: یکی از راه‌های تحقق اهداف در کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار و ارقام و استفاده درست و بجای اطلاعات است؛ اما این مسأله زمانی به نتیجه می‌رسد که همراهی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و جامعه نیز در کنار آن باشد.

وی ضمن بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی و فعالیت در آن نیازمند ورود متخصصان امر است و باید در تدوین و اجرای برنامه‌های آن دقت فروان داشت، افزود: مردم می‌توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن رایگان صدای مشاور ۱۴۸۰، خط اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اداره کل بهزیستی استان سمنان در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟