عملکرد بانک ها در استان بازنگری شود


 عملکرد بانک ها در استان بازنگری شود

نخعی با تأکید بر ضرورت بازنگری جدی در عملکرد بانک ها، گفت: نباید اجازه داد بانک‌ها هر چه دوست دارد با سرمایه‌گذار و فعالان کسب و کار انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی عصر امروز چهارشنبه (۳۰ شهریور) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اصل مشورت با بخش خصوصی و حمایت از این بخش را باید از حالت شعار بیرون آورده و تبدیل به یک الگو کنیم و بدنه سازمان هم باید با بخش خصوصی همسو باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: گاهی اوقات دیده شده مدیران همسو و علاقمند هستند، اما در بدنه کارشناسی، رده‌های دوم، سوم و پایین‌تر توجه نکرده لذا کارها قفل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی این برنامه توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: به زودی بررسی‌های کارشناسی و تصویب آن را در مجلس انجام می شود.

نخعی بیان کرد: باید تدابیر لازم را برای فعال شدن بخش خصوصی به معنای واقعی در کشور حداقل یکبار، در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بیاندیشیم لذا درخواست داریم در مجموعه اتاق بازرگانی با هماهنگی مرکز، آنچه در برنامه هفتم توسعه برای کل کشور یا استان خراسان جنوبی نیاز است را ارائه دهند تا در مجمع نمایندگان پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس به داستان غریب صدور مجوزها در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: همه روزه تعدادی از مردم با گلایه نسبت به فرآیند صدور مجوزها مراجعه می‌کنند و درخواست همکاری دارند چون مدام دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی زیادی برای دستگاه‌های اجرایی صادر کرده‌ایم که برای فعالان بخش خصوصی و فعالان کسب و کار ‌مشکل ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و دوگانگی‌ها مردم را اذیت می‌کند که باید برای تسهیل این مهم چاره‌اندیشی اساسی شود.

نخعی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به موضوع درگاه ملی مجوزهای کسب وکار دستگاه‌های اجرایی ورود کرده اما خیلی از دستگاه‌ها این مهم را عملیاتی نکرده یا درست اجرا نمی‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های معدنی فراوان است، گفت: در حالی که معدن‌دار باید به فکر بازار و فروش باشد اما تمام دغدغه آنان تأمین ماشین آلات، قطعات، تسهیلات است و از فعالیت اصلی خود بازمی مانند.

وی تاکید کرد: باید شرایط برای معدن‌کاران تسهیل شود که نقش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی خیلی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

نخعی با تاکید بر اینکه نیاز به بازنگری جدی در عملکرد بانک‌ها در کشور و استان هستیم، افزود: مگر نباید بانک‌ها بخشی از منابع خود را به بخش تولید اختصاص دهند پس این منابع به کجا می رود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس بیان کرد: از عملکرد بانک‌ها در سطح کلان کشور و استان گله‌مند هستیم و درخواست داریم برای رفع مشکلات بانکی، کارگروهی در این خصوص تشکیل شود.

وی افزود: نباید اجازه داد بانک‌ها هر چه دوست دارد با سرمایه‌گذار و فعالان کسب و کار انجام دهند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج