شوک سفر رئیسی به قیمت دلار


شوک سفر رئیسی به قیمت دلار

تحلیلگران فنی معتقدند که اگر دلار هرات 31 هزار و 100 تومان را از دست بدهد کانال 31 هم از دست می‌رود. اما اکثر بازار عقیده دارند که در روزهای پیش‌رو نوسان‌ زیادی در بازار داشته باشیم.

به گزارش بنکر (Bankerدر بازار ارز روز گذشته این شایعه پخش شده بود که دولت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از منابع صادرات گاز را وصول و به بانک مرکزی تحویل داده و بانک مرکزی هم ریال آن را به حساب دولت واریز کرده است.

خشاب بانک مرکزی پُر شد؟

بنابراین خشاب بانک مرکزی کاملا پُر است و می‌تواند هم در بازار متشکل به صورت اسکناس و هم در بازار نیما به صورت حواله مداخله کند.

زیر پای دلار هرات شل شد

معامله‌گران حرفه‌ای در واکنش به این خبر احتیاط کردند و تحت تاثیر همین جو هم، زیر پای قیمت دلار در بازار هرات شل شد.

صبح یکشنبه هرات با 31 هزار و 500 شروع به کار کرد و تا 31 هزار و 650 تومان رفت. در معاملات عصر روند برگشت و نرخ هرات وقت بسته شدن بازار تا 31 هزار و 300 هم پایین آمده بود که بعد آن این حمایت نیز از دست رفت و به 31 هزار و 100 تومان رسید.

در معاملات صبح دیروز دلار تهران حوالی 31 هزار و 600 بود و تا 31 هزار و 800 -900 هم بالا رفت ولی در ادامه با کاهش هرات به 31 هزار و 600 تومان رسید.

سیگنال افزایشی به قیمت سکه

در بازار فلز زرد هم نرخ سکه تا ظهر با افزایش کم به 14 میلیون و 500 هزار تومان رسید و سکه‌بازان می‌گفتند همه سیگنال افزایش می‌دادند ولی نرخ شل بود. در نهایت سکه در 14 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد. حباب سکه هم به یک میلیون و 900 هزار تومان رسید.

پیام سفر رئیسی به آمریکا به بازار دلار

یکی دیگر از عواملی که به صورت انتظاری در بازار ارز اثرگذار بود، سفر رییسی به نیویورک بود. گفته می‌شود در حاشیه این سفر امکان مذاکرات برجامی وجود دارد. وقتی در بازار ارز شنیده شد علی باقری رییس تیم مذاکره‌کنندگان ایران در سفر رییسی، او را همراهی می‌کند، این احتمال قوت گرفت و بازار از سودای فتح کانال ۳۲ دور شد.

پیش بینی نوسان زیاد در بازار ارز

تحلیلگران فنی معتقدند که اگر دلار هرات 31 هزار و 100 تومان را از دست بدهد کانال 31 هم از دست می‌رود. اما اکثر بازار عقیده دارند که در روزهای پیش‌رو نوسان‌ زیادی در بازار داشته باشیم.

اگر هرات در ناحیه فعلی حمایت شود که دوباره شاهد افزایش نرخ به سمت 31 هزار و 800 خواهیم بود.

یک نکته‌ای که تحلیلگران فنی به آن اشاره می‌کنند این بود که تا حالا دلار هرات وارد 32 نشده و خود همین هم این کانال را برای دلار حساس کرده است.اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن