بالاترین و کمترین مبلغ سپرده‌های استانی


بالاترین و کمترین مبلغ سپرده‌های استانی

بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مردادماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۲/ ۶۱۵۱هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۵/ ۳۵ و ۲/ ۱۱درصد افزایش را نشان می‌‌دهد.

به گزارش بنکر (Banker بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳۲۸۹هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱/ ۱۷هزار میلیارد تومان است. علاوه بر این، مانده کل تسهیلات در این زمان ۴۴۸۵هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۹/ ۳۴ و ۳/ ۸درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیشترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۳/ ۲۶۹۵هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۹/ ۱۶هزار میلیارد تومان است. نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۱/ ۸۱درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۱/ ۰ و ۱/ ۲واحد درصد کاهش را نشان می‌‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۱/ ۹۰درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۲/ ۱۱۱درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده است و عمده فعالیت‌‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر