از ایران انتظار زیادی داشته باشید/ ایران کابوس ولز و آمریکاست


از ایران انتظار زیادی داشته باشید/ ایران کابوس ولز و آمریکاست

در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بخش ورزشی وب سایت تحلیلی آتلانتیک از آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران گزارشی به قلم نیک میلر منتشر کرده است.

سرویس ورزش مشرق - در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه انتظاری از ایران داریم؟ این همان تیتری است که نیک میلر به تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ برای گزارش بلند بالای خود در نظر گرفته است.

او البته در ادامه به سوالی که خودش مطرح کرده پاسخ می‌دهد و می‌نویسد: از ایران انتظار زیادی داشته باشید، این تیم به کابوس دو تیم ولز و آمریکا تبدیل خواهد شد هر چند برای انگلیس شاید یک حریف خطرناک و خشمگین نباشد.

ایران این هفته در اتریش اردو زده بود تا آخرین بازی‌های آماده سازی خود را قبل از جام جهانی انجام دهد.

از ایران انتظار زیادی داشته باشید/ ایران کابوس ولز و آمریکاست

نویسنده به برگزاری چندین و چند نمایشگاه از سوی کشورهای مختلف حاضر در جام جهانی قطر اشاره کرده که می‌خواهند برای گردشگری خود به بهانه جام جهانی قطر تبلیغ کنند و ایران این روزها شاید چنین میدانی را از دست داده باشد.

در این گزارش با اشاره به بازی تیم ملی فوتبال مقابل سنگال آمده است: بازیکنان ایران نمی‌توانستند نسبت به اتفاقات داخل کشور خود بی تفاوت باشند و بدیهی بود که از لحاظ روحی و روانی در آرامش مناسب یک بازی دوستانه به سر نبرند. در هر حال آنها وظیفه اصلی خود را یعنی ارائه یک بازی خوب به احترام مردم فوتبال دوست کشور خود به خوبی ایفا کردند.

چیز زیادی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی نمانده و فوتبال ایران برابر دو تیم اروگوئه و سنگال بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. باید پذیرفت که کارلوس کی‌روش در زمان کوتاهی که در اختیار دارد محک قابل قبول و مهمی به بازیکنان خود زد و شاید به تصمیم نهایی خود برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش نزدیک شده باشد.

از ایران انتظار زیادی داشته باشید/ ایران کابوس ولز و آمریکاست

نویسنده این گزارش ضمن اشاره به اخراج غیر منتظره اسکوچیچ از تیم ملی نوشت: اسکوچیچ البته مربی بدی نبود اما فوتبال ایران به این شوک سازنده و وزنه روحی و روانی کی‌روش نیاز جدی داشت و در کل این اتفاق به سود فوتبال ایران تمام شده است.

کارلوس کی‌روش ایران را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به جام جهانی رسانده و پس از انتصاب مجددش به این نقش، حالا به فکر فتح رکوردها است و به خبرنگاران گفته که به ۳ پیروزی در مرحله گروهی فکر می‌کند.

او البته چند وقت پیش پس از شکست ۶-۱ مقابل اکوادور از کلمبیا اخراج شد و شانس این تیم برای جام جهانی را به خطر انداخت.

کی‌روش، زمانی که انتصاب مجدد او تایید شد، گفت: وقتی خانواده شما را به خانه می‌خواند، تنها کاری که انجام می دهید این است که فقط بگویید چشم. کاملاً متعهد به وظایف خود و آماده برای مأموریت.

از نظر تئوری، این راه ایده آلی برای آماده شدن برای یک تورنمنت جهانی نیست، شاید هم یک قمار بزرگ برای تغییر مدیران در مدت کوتاهی قبل از پرواز هواپیما به سمت دوحه باشد.

اسکوچیچ همه بازی‌های مقدماتی جام جهانی را برد به جز دو مسابقه و یک آشفتگی‌ را که شش ماه قبل سرمربیگری فاجعه‌بار مارک ویلموتس بر جای گذاشته بود، برطرف کرد. با این حال، در حالی که همه چیز روی کاغذ خوب به نظر می رسید، روی چمن اوضاع فرق داشت و خبر اخراجش در زمانی که تصورش را نداشت رسانه‌ای شد.

از ایران انتظار زیادی داشته باشید/ ایران کابوس ولز و آمریکاست

وب سایت آتلانتیک در ادامه با علیرضا جهانبخش مصاحبه اختصاصی گرفته و از قول او درباره اسکوچیچ می نویسد: برخی از بازیکنان رابطه خوبی با آن مربی نداشتند. آنها از نحوه مربیگری اسکوچیچ خوششان نمی آمد. البته برخی از بازیکنان نیز رابطه بسیار خوبی با او داشتند. چیزهایی که اتفاق افتاد غیرحرفه ای بود. نمی‌توانم نامی را ذکر کنم، اما افرادی از خارج بودند که می‌خواستند از نظر تصمیم‌گیری و مسائل بر تیم ملی تأثیر بگذارند. الان وقت به هم ریختن چیزها نیست. این فقط روی ما تأثیر منفی می گذارد. خدا را شکر اکنون همه چیز آرام تر شده است.

با این حال، کی روش به خصوص در ترکیب بازیکنان اصلی بسیار محبوب تر است.

جهانبخش می گوید: ما هفت، هشت سال با او کار کردیم. او بازیکنان را خیلی خوب می شناسد، بازیکنان او را خیلی خوب می شناسند. او مرا از سنین پایین وارد تیم ملی کرد و با بازی در دو جام جهانی رویای من را به واقعیت تبدیل کرد.

در هر دو بازی دوستانه اخیر ایران مقابل اروگوئه و سنگال، با ترکیب ۴-۱-۴-۱ وارد میدان شد. البته امکان دارد کی‌روش این ترکیب و سیستم را تغییر بدهد.

(گزارش تکمیلی: الکساندر آبنوس، اندی نیلور)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج