جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود


آکورا NSX همواره به‌عنوان پرچمدار این برند شناخته می‌شده است؛ از نسل یکم این خودرو با بدنه و شاسی تمام آلومینیومی و موتور V6 مجهز به سیتم VTEC هوندا آن گرفته تا نسل کنونی این سوپرخودرو که از سه موتور برقی سود می‌برد و یک خودروی هیبریدی به شمار...

آکورا NSX همواره به‌عنوان پرچمدار این برند شناخته می‌شده است؛ از نسل یکم این خودرو با بدنه و شاسی تمام آلومینیومی و موتور V6 مجهز به سیتم VTEC هوندا آن گرفته تا نسل کنونی این سوپرخودرو که از سه موتور برقی سود می‌برد و یک خودروی هیبریدی به شمار می‌رود.

با توقف تولید نسل دوم این خودرو، نمونه‌های تایپ S با تولید محدود ۳۵۰ دستگاه وارد خط تولید شدند. حال سوال این است که آیا هوندا نسل سوم سوپراسپرت محبوبش را روانه بازار خواهد کرد یا خیر؟ با بازگشت NSX، از چه پیشرانه‌ای برای حرکت‌دادن آن استفاده خواهد شد؟!

جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود

آکورا هنوز برنامه رسمی و مشخصی را برای ادامه تولید نام NSX برای نسل سوم اعلام نکرده است اما معاون ارشد و مدیر این برند، «جان آیکدا»، در مصاحبه‌ای با مجموعه «Nikkei Asia» گفته که اگر NSX چراغ سبز تولید را از مدیران هوندا بگیرد به‌طور حتم به‌عنوان یک خودروی تمام برقی روانه بازار خواهد شد. او باور دارد که نسل سوم این سوپراسپرت پلتفرمی مناسب برای ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوندا به شمار رفته و راهی مناسب برای انتقال از موتورهای درون‌سوز به پیشرانه‌های برقی محسوب می‌شود.

جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود

هوندا به‌همراه عقد قرارداد تولید با جنرال‌موتورز آمریکا برای تولید دو شاسی‌بلند پرولوگ و ZDX و چند خودروی مقرون‌به‌صرفه دیگر تا سال ۲۰۲۴، برنامه ساخت خودروهای برقی مختص خود را نیز جدا از پلتفرم اولتیوم آمریکایی دنبال می‌کند.

جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود

مدیرعامل بخش بین‌الملل هوندا موتور، «توشیهیرو میبه»، می‌گوید که این برند برای برقی‌شدن تا سال ۲۰۴۰ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. هوندا تصمیم گرفته تا پایان دهه جاری، ۳۰ خودروی برقی جدید را روانه بازار کند که بسیاری از آن‌ها بر پایه معماری جدید این شرکت موسوم‌به «e:Architecture BEV» توسعه خواهند یافت. آیکدا معتقد است این پلتفرم برای ساخت نمونه برقی NSX گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود

مدیران این برند می‌گویند که NSX جدید پرچمدار این مجموعه خواهد بود تا توان مهندسی هوندا و قابلیت‌های معماری جدید آن را به رخ بکشد. آن‌ها تاکید دارند که توانایی‌های این خودرو فراتر از حرکت در خط مستقیم است و سازنده برای این مدل روی سطح جدیدی از فرمان‌پذیری و توانایی‌های فناورانه تاکید دارد. مدیرعامل این برند می‌گوید:

فقط خط مستقیم نخواهد بود.

سوال اینجاست که نسل بعدی این سوپرخودرو چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟ خودروی مشترک هوندا و جنرال‌موتورز که بر پایه پلتفرم اولتیوم تولید می‌شود، هوندا پرولوگ، در سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید خواهد شد؛ بنابراین چند سالی طول می‌کشد تا این خودروساز ژاپنی وارد فاز بعدی عملیات خود برای استفاده از پلتفرم e:Architechture بشود.

جایگزین هوندا NSX احتمالا کاملا برقی خواهد بود

رسانه‌ها معتقدند که معرفی پلتفرم هوندا زمانی فوق‌العاده را برای معرفی NSX فراهم می‌آورد. اگر تاییدیه ساخت این سوپرخودرو از طرف مقامات هوندا صادر شود، نهایتا توسعه آن از یک یا دو سال آینده آغاز خواهد شد. نظر شما درباره جایگاه کنونی NSX و تبدیل آن به سوپرخودرویی توانمندتر چیست؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...