«پسران گل‌بانو» روایتی از زندگی 2 شهید استان سمنان


«پسران گل‌بانو» روایتی از زندگی 2 شهید استان سمنان

سمنان- «پسران گل‌بانو» خاطراتی از برادران شهید رشید و مجید جعفری توسط فاطمه روحی پژوهشگر استان سمنان بهترین پیشنهاد مطالعه برای ایام هفته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس پیشنهادات مختلفی برای مطالعه به خصوص ویژه نسل جوان وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و زیباترین آنها پسران گل‌بانو، خاطراتی از برادران شهید رشید و مجید جعفری نوشته فاطمه روحی تهیه‌کننده سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان است.

روحی متولد سال ۴۹ از پژوهشگران استان سمنان است که از وی تولیدات خوبی در حوزه روایتگری وجود دارد. کتاب پسران گل‌بانو، خاطراتی از برادران شهید رشید جعفری و مجید جعفری، یکی از روان‌ترین کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس استان محسوب می‌شود.

این کتاب نثر بسیار ساده‌ای دارد و بسیار خواندنی است چرا که به ابعاد زندگی دو شهید استان سمنان می‌پردازد. این کتاب از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی، نشر شاهد به انتشار رسیده است.

«پسران گل‌بانو» روایتی از زندگی 2 شهید استان سمنان

این کتاب به نوعی سرگذشت نامه‌ای از شهیدان رشید و مجید جعفری است شهید رشید متولد سال ۴۱ است که در سال ۶۱ به شهادت رسید همچنین شهید مجید متولد سال ۴۲ در سال ۶۳ شهد نوشین شهادت را نوش کرد.

«پسران گل‌بانو» روایتی از جنگ ایران و عراق در سال ۱۴۰۱ به چاپ دوم رسیده است.

در مقدمه این کتاب به قلم نویسنده می‌خوانیم: به سراغ خانواده‌ها، اقوام و آشنایان رفتم آنها گفتند واژه‌ای نمی‌یابیم که رشید را توصیف و مجید را بشناسانیم از روح پاک این دو انسان آسمانی خواسته‌ام کمکم کنند. آنچه اکنون در توان دارم را روی کاغذ آورده‌ام....

یکی از بخش‌های جذاب این کتاب به قلم فاطمه روحی، تصاویر دو شهید گرانقدر در انتهای کتاب است که می‌تواند به شناخت بهتر دو شهید کمک شایانی کند.

در این کتاب آمده است:

دوران دبیرستان شهید رشید همزمان شده بود با اوج حرکت‌های مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی، رشید در تظاهرات، حرکات و مجالس انقلابی حضور پیدا می‌کرد. عضو فعال پایگاه بسیج مجمع ابوالفضل (ع) سمنان بود در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ابتکار و خلاقیت داشت… او از هنرستان شهید عباس پور سمنان در رشته راه و ساختمان دیپلم گرفت در دانشکده افسری هم قبول شد اما جنگ را به همه اینها ترجیح داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان