گردشگری می‌تواند ما را از صنایع دیگر بی‌نیاز کند


گردشگری می‌تواند ما را از صنایع دیگر بی‌نیاز کند

بندرعباس - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: اگر در حوزه گردشگری استان خوب کار کنیم به بسیاری از صنایع و حتی نفت و گاز نیاز نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی اظهار داشت: صنعت گردشگری از نظر درآمد زایی در سطح جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده و ایران هم ظرفیت دوم را برای گردشگری دارد.

وی ادامه داد: هرمزگان با دارا بودن تنوع زیست بوم بسیار غنی و کم نظیر که دریا، کوهستان و بیابان و جنگل‌های حرا را در کنار هم دیگر دارد و همچنین آثار تاریخی متعدد می‌تواند از این ظرفیت‌ها در جهت درآمد زایی در بخش گردشگری استفاده بسیار ببرد.

وی با اشاره به تنوع حوزه‌های گردشگری، گفت: ارتباط صنعت گردشگری با صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد و توجه داشته باشیم که بندرعباس توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی معرفی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: عنوان شهر خلاق را باید برای بندرعباس حفظ کرد و سایر شهرهای هرمزگان را هم به شهرهای خلاق یونسکو اضافه کرد. صنعت گردشگری جهانی بوده و برای جذب گردشگر بیشتر بایستی ارتباطات بین المللی را تقویت کرده و ظرفیت‌های خود را معرفی کنیم.

وی اشاره کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم برای جذب گردشگر بیشتر به هرمزگان استفاده از شبکه‌های اجتماعی است که در این عرصه بایستی حضور فعال داشته باشیم و در کنار آن سامانه‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را در استان تقویت کنیم.

وی گفت: هنوز مردم بسیاری از نقاط جهان ظرفیت‌های ایران را در زمینه گردشگری را نمی‌شناسند و از آن‌ها بی خبر هستند و چنانچه در این حوزه به خوبی عمل کنیم به بسیاری از صنایع و حتی نفت و گاز نیاز نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ورود هر گردشگر به کشور زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم می‌کند و به صورت غیر مستقیم هم اشتغال و درآمد خوبی را رقم می‌زند که در این زمینه نباید همه فعالیت‌ها را دولتی کرد.

کامرانی اشاره کرد: سرمایه گذاران هم باید در این زمینه فعالیت کنند و برای این منظور باید امنیت سرمایه گذاری را فراهم کنیم تا آنان نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند. شاخصه‌های گردشگری پایدار را بایستی فراهم کنیم و از ظرفیت دانشگاه‌ها، سمن‌ها، مردم و استان در این مسیر استفاده کنیم و می‌توانیم این کار را بکنیم.

وی خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: شبکه‌های اطلاع‌رسانی خود را در حوزه گردشگری تقویت کنید و از ظرفیت دانشگاه‌ها بهره برداری شود. دانشگاه‌ها هم به سمت ایجاد رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی گام بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه