سال گذشته 31 مورد وقف جدید به ارزش 500 میلیارد ریال در فارس به ثبت رسید


سال گذشته 31 مورد وقف جدید به ارزش 500 میلیارد ریال در فارس به ثبت رسید

حجت الاسلام موسوی گفت: ۳۱ مورد وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال با نیت های مختلف در سال گذشته در فارس شاهد بودیم و در هفته وقف امسال تاکنون هشت مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی، امروز پنج شنبه (7 مهر) در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و ماه شادی آل الله، گفت: دهه وقف از 2 مهرماه تا 12 مهرماه مصادف 27 صفر تا هفتم ربیع الاول شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته همکاران ما در سازمان اوقاف فعالیت های چشمگیری داشته اند، افزود: یکی از برنامه های بزرگ ما ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان «خلیلی» شیراز است از محل موقوفه «خلیلی» تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح درمان رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکان از محل موقوفات استان فارس اجرا می شده است و در بقاع متبرکه اطراف شیراز این برنامه برگزار می شده است، اظهار کرد: نمایشگاه «همه واقف باشیم» در استان فارس و شهر شیراز برپا می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه همایش «یاوران وقف» و تجلیل از همکاران وقف در روز پایانی دهه وقف را خواهیم داشت، افزود: مجتمع تجاری «سهند» در شهر صدرا از محل موقوفه «حاج خلیل زالی» در روز شنبه بازگشایی مجدد می شود.

وی از مساعدت خرید عینک برای 2 هزار و 700 نفر طی سال گذشته از محل موقوفه «پوستچی» به مردم خبر داد و گفت: 31 مورد وقف جدید به ارزش 500 میلیارد ریال با نیت های مختلف خیرات و مبرات، فعالیت های فرهنگی و قرآنی، کمک به ایتام، احداث مسجد، حسینیه، حوزه های درمانی و حمایت از زندانیان در سال گذشته در فارس شاهد بودیم و در هفته وقف امسال تاکنون هشت مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

وی گفت: یک هزار و 113 سند مالکیت موقوفات در سال 1400 به ثبت رسید و از ابتدای سال جاری تاکنون 380 جلد سند مالکیت اخذ و از ابتدای سال جاری تاکنون 37 پلاک رفع اختلاف شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بیش از 19 هزار متر مربع عملیات عمرانی شامل توسعه، مرمت و احیا در موقوفات شکل گرفته است، افزود: احکام هیئت امنا برای هفت هزار و 500 نفر شکل گرفته است و 2 هزار روحانی هم به نقاط مختلف اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه موکب «الشهدین» هم با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به زائرین اربعین در مرز «خسروی» و «خانقین» عراق خدمت ارائه کرده است، افزود: مرحله پنجم طرح «قرار دوازدهم» شکل گرفته است و تهیه و توزیع پنج هزار بسته مهر تحصیلی هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در بحث معاونت بهره وری اقتصادی پروژه باغ پسته با یک هزار و 400 اصله درخت پسته در امامزاده «علی (ع)» سروستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاروانسرای «خیراتی» در آباده احیا شده است، افزود: این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار بوده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا