بانک‌ های موفق‌ در پرداخت وام بدون ضامن


بانک‌ های موفق‌ در پرداخت وام بدون ضامن

بانک‌ها می‌توانند برای اعطای تسهیلات کمتر از ۱۰۰میلیون، در قالب وام بدون ضامن اقدام به پرداخت کنند.

به گزارش بنکر (Banker)، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی‌ماه سال گذشته بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی‌ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آن که بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیرماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد، اما بانک‌های دولتی از همان ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۱۵هزار و ۹۳۱میلیارد و ۶۳۲میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مردادماه با جهشی قابل توجه به ۲۳هزار و ۶۷۳میلیارد و ۳۵۶میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷هزار و ۷۴۱میلیارد و ۷۲۴میلیون تومان رشد داشته است.

عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی در پرداخت وام بدون ضامن

بانک‌ های موفق‌ در پرداخت وام بدون ضامن

طبق این جدول، بیشترین تسهیلات بدون ضامن توسط بانک سپه با ۷هزار و ۷۴۶میلیارد تومان در ۲۷۴هزار و ۹۹۴ فقره پرداخت شده است. در واقع ۳۳درصد از کل تسهیلات پرداختی بدون ضامن توسط بانک سپه انجام شده است.

بعد از آن بانک تجارت با ۱۸درصد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۴درصد، رفاه کارگران با ۱۳درصد و بانک ملی با ۱۲درصد رتبه‌های بعدی را از نظر بیشترین میزان پرداخت وام بدون ضامن دارا هستند.ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!