حضور مردم فضای متلهب جامعه را آرام کرد


حضور مردم فضای متلهب جامعه را آرام کرد

تبریز- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم ایران با تمام وجود معنای امنیت را احساس می‌کنند، گفت: حضور مردم فضای متلهب جامعه را آرام کرد.

میکائیل جمال‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مسائل اخیر گفت: در کشور ما این گونه حوادث تازگی ندارد و لازمه آن این است که با مدنظر قرار دادن تمامی تجارب چندین سال گذشته برخورد کنیم چراکه در نحوه برخورد با اغتشاشات کم تجربه نیستیم البته شاید از لحاظ زمانی محدود بود، اما بررسی ابعاد آن جای دارد تا طی جلسات مختلف مورد بحث قرار گیرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات یا اعتراضات علامت و نشانه کشورهای به اصطلاح «باز» یا دارای دموکراسی است، اما اگر در کشوری فردی نقد نکرده یا اعتراضی نکند، این کشور فایده‌ای ندارد و باتوجه به اینکه نظام ما جمهوری و مردم سالار بوده و با استناد به احکام اسلامی است، ترسی از این مسئله نداریم اما به خوبی تبیین نکرده‌ایم و فاصله میان نقد، اغتشاش و اعتراض مشخص نشده است.

وی افزود: اکنون ۲۰۰ مملکت در دنیا داریم، در کدام مملکت گروه اغتشاشگر به هدف خود رسیده‌اند؟ اغتشاش حرکت کور جمعی است که به غیر از بر هم زدن آرامش جامعه هیچ هدفی ندارد از طرفی هم اغتشاشگران و افراد دارای هدف درست به جایی نرسیده و همه متضرر می‌شوند.

جمال‌پور خاطرنشان کرد: اکنون باید توجه کرد که دشمنان ما در کدام زمینه بهره‌برداری کرده‌اند تا کم کاری و نقاط آسیب ما مشخص شود چراکه حرکت آنها بزرگترین علامت برای ما است؛ بنابراین نخبگان و افراد متشخص جامعه باید ورود کنند البته در جامعه ما تعدادی به افراد نخبه یا متشخص معروف شده‌اند که نقش آنها نتیجه بخش و مفید نبوده و به اصلاح آتش بیار معرکه بوده است که جا دارد تا جراحی شود.

وی ادامه داد: مسائل اجتماعی به‌گونه‌ای نیستند که مسئولین اجرایی صرفاً به آن ورود کنند، مسائل اجتماعی ذوابعاد بوده و همه باید ورود کنند.

وی اضافه کرد: سعه صدر نیروهای انتظامی در این مسئله مثال زدنی است، دیدار ریاست جمهوری با مصدومان و مجرومان جامعه فضا را تلطیف کرده و حضور بی دعوت مردم به دفعات متعدد دست به دست هم داد تا فضای ملتهب جامعه آرام شود.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: امنیت مسئله‌ای اساسی است و در طول چهار دهه گذشته، فراز و فرودهای مختلفی را سپری کرده‌ایم، مردم ایران با تمام وجود معنای امنیت را احساس می‌کنند؛ ما حافظ امنیت هستیم و برهم زننده نیستیم.

وی در پایان یادآور شد: مسئولین و نهادهای امنیتی نقش اساسی در برقراری امنیت جامعه دارند اما صرفاً وظیفه مسئولان امنیتی نیست و وظیفه همه ما است؛ به‌ویژه حضور میلیونی مردم امنیت آفرین بوده و آرامش‌بخش است، همان مقوله‌ای که در جامعه ما عطش برای آن وجود دارد و ملت ایران با حضور خود، خواهان امنیت هستند و در راهپیمایی‌های مختلف یک صدا از نیروی انتظامی تشکر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید