بخش کوچکی از توانمندی‌های دفاعی ایران به نمایش گذاشته شد


بخش کوچکی از توانمندی‌های دفاعی ایران به نمایش گذاشته شد

بندرعباس - فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: توانمندی‌های دفاعی ما کوهی است که بخش کوچکی از آن از روی آب دیده می شود و بسیاری از دستاوردهای دفاعی کشور قابل تشریح نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اباذر سالاری در همایش تقدیر از ایثارگران صنعت آب وبرق هرمزگان که در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با حضور مشاور امور ایثارگران وزیر نیرو، مدیران عامل صنعت آب و برق هرمزگان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام از کمترین امکانات و داشته‌ها محروم بودند و امروز از برکات انقلاب، نظام و دفاع مقدس به توانمندای دست یافته‌ایم که دیگر هیچ قدرتی از گزینه نظامی برای رویارویی با ما صحبت نمی کند.

وی توضیح داد: ما امروز به جایی رسیده‌ایم که مدرن‌ترین پهپاد نظامی آمریکا را به محض ورود به آب‌های سرزمینی‌مان ساقط می کنیم و یا قدرت و جسارت آن را داریم که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی ها را در منطقه هدف قرار دهیم.

سردار سالاری ادامه داد: در خصوص موضوعات نظامی بسیاری از موارد را الآن نمی توان توضیح داد یا به زبان آورد و خیلی از پپیشرفت‌ها و دستاورد های نظامی کشور سال ها بعد مشخص خواهند شد. توانمندی های دفاعی ما مثل کوه یخی است که فقط بخشی از آن روی آب است و دیده می شود.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام با بیان اینکه دفاع مقدس اوج افتخار ملت و دانشگاه انسان ساز بود که برای کشور برکات زیادی داشت، خاطرنشان کرد: جنگ برای هیچ کشوری مطلوب و پسندیده نیست ولی جنگ ما فرصتی برای احیاء انقلاب و در واقع جنگ ما پدیده‌ای متفاوت از همه جنگ‌ها بود.

سالاری ادامه داد: همانطور که امام حسین علیه الاسلام در واقعه کربلا اسلام را زنده کرد، دوران ۸ ساله دفاع مقدس هم موجب تداوم و احیای دوباره انقلاب اسلامی شد. اگردفاع مقدس و رخداد های آن نبود ما براستی نمی توانستیم فلسفه قیام اباعبدالله را به درستی درک کنیم.

وی تاکید کرد: شاید برای ما شبهه ای پیش می آمد و می گفتیم آنها که با امام حسین علیه السلام در کربلا حاضر بودند و همراه با او جنگیدند وجود امام را درک کرده اند، یا از نزدیکان و فرزندان حضرت بودند و ما که از وجود امام محروم هستیم نمی توانیم به چنین رشادت‌ها و دلاوری‌هایی دست یابیم! ولی جنگ و دفاع مقدس به ما ثابت کرد چنین چیزی در هر زمانی ممکن خواهد بود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان یاد آور شد: به عنوان نمونه ما در هرمزگان زن شهیده‌ای به نام فاطمه نیک را داریم که خودش از شهدا واقعه مکه است و ۹ نفر از اعضای خانواده و نزدیکانش نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر