اردوغان: پوتین اگر چیزی را بخواهد، انجام می‌دهد


اردوغان: پوتین اگر چیزی را بخواهد، انجام می‌دهد

رجب طیب اردوغان گفت رئیس جمهور روسیه در صورت اراده چیزی، آن را انجام خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت در صورتی که ولادیمیر پوتین چیزی را بخواهد، آن را انجام خواهد داد.

طبق اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان با اشاره به برگزاری همه پرسی در برخی مناطق اوکراین برای الحاق به خاک روسیه، با ادعای نگران کننده بودن این مسأله گفت: چنین اقداماتی، احیای روند دیپلماتیک را دشوار می‌سازد و به عمیق‌تر شدن بی ثباتی منجر می‌شود. آن طوری که می‌دانم، در صورتی که پوتین خواهان چیزی باشد، آن را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه شدت گیرد. او گفت: هزنیه یک جنگ هسته‌ای، امری ناراحت کننده است. من بر این باورم که درست‌ترین راه، یک راه حل دیپلماتیک برای این مسأله است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد قصد دارد تا یک مکالمه تلفنی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) به منظور بررسی جزئیات شرایط به انجام برساند. او گفت: زلنسکی از ما می‌خواهد تا در ارتباط با این ۴ منطقه به آن‌ها کمک کنیم. این، چیزی است که او از ما می‌خواهد تا در ارتباط با آن با پوتین صحبت کنیم و نظر او را تغییر دهیم.

گفتنی است پیش از این برخی کشور‌های غربی در واکنش به همه‌پرسی اخیر روسیه برای الحاق شرق اوکراین، اعلام کردند نتایج آن را نمی‌پذیرند. پیشتر مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون اعلام کردند که اکثریت جمعیت این مناطق به پیوستن به روسیه رای داده‌اند. در همین راستا مسکو تاکید کرده است که از سرزمین‌های جدید خود محافظت خواهد کرد و در صورتی که کشور دیگری برای «تمامیت ارضی» روسیه خطری ایجاد کند، مسکو برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مجاز خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها