توافق ایران و ژاپن بر توسعه همکاری‌های دو کشور


توافق ایران و ژاپن بر توسعه همکاری‌های دو کشور

وزیر نفت ایران در دیدار با وزیر امورخارجه ژاپن بر توسعه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

توافق ایران و ژاپن بر توسعه همکاری‌های دو کشور

به گزارش راهبرد معاصر جواد اوجی در دیدار با یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن اظهار کرد: این فرصت را پیدا کردم که در نشست وزارتی شراکت سبز آسیا (AGGPM) شرکت کرده و با جمعی از برجسته‌ترین شرکت‌های ژاپنی فعال در بخش‌های مختلف صنعت نفت گفت‌وگو کنم.

وی افزود: در دولت جدید برنامه جامعی برای توسعه صنعت نفت با پیش‌بینی جذب ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در هشت سال و رساندن سطح ظرفیت تولید نفت به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز و تولید گاز طبیعی به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز طراحی شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران می‌تواند نقش مهمی در تأمین انرژی ژاپن ایفا کند، تصریح کرد: هم اکنون سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سطح شایسته نیست. شرکت‌های ژاپنی بسیار در ایران خوشنام هستند و این سرمایه ارزشمندی برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور است.

اوجی ضمن اشاره به اینکه ایران از سوی یک کشور متخاصم به طور یکجانبه تحریم شده است، اظهار کرد: هم اکنون همکاری‌های نفتی میان ایران و برخی کشورها در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که امکان همکاری با شرکت‌های ژاپنی در بخش‌های نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی برقرار شود.

ایران و ژاپن برای همکاری مصمم هستند

یوشیماسا هایاشی، نیز در این دیدار با یادآوری اینکه در اجلاس نیویورک فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر این کشور را همراهی کرد و در آنجا با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه دیدار داشتند، تأکید کرد: مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور در زمینه توسعه همکاری مصمم هستند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر قیمت نفت افزایش زیادی داشته و ایران این فرصت را دارد که با نهایی کردن مذاکرات حداکثر بهره‌برداری را از این موقعیت به دست آورد.

وزیر امور خارجه ژاپن تصریح کرد: ۴۰ سال قبل در شرکت میتسویی فعالیت داشته و با ظرفیت‌های بالا صنعت نفت ایران آشناست./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن