کرملین: مراسم الحاق مناطق شرق اوکراین فردا برگزار می‌شود


کرملین: مراسم الحاق مناطق شرق اوکراین فردا برگزار می‌شود

مراسم امضای توافقنامه‌های مربوط به اراضی اوکراین که طی همه‌پرسی به روسیه الحاق می‌شوند، فردا در کرملین برگزار می‌شود.

مسکو اعلام کرد که توافقنامه‌های الحاق جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه فردا (۳۰ سپتامبر) در کرملین امضا می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «رئیس جمهور پوتین در مراسم امضای توافقنامه الحاق مناطق جدید به روسیه شرکت کرده و سخنرانی مهمی ایراد خواهد کرد».

همه‌پرسی در خصوص پیوستن به روسیه، روز جمعه در چهار منطقه شرقی اوکراین آغاز شد و سه‌شنبه پایان یافت. آمریکا، قزاقستان و ترکیه می‌گویند نتایج این همه‌پرسی را نمی‌پذیرند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین همچنین در خصوص نشتی‌های ایجاد شده در خطوط لوله نورد استریم گفت: «حادثه نورد استریم به نظر یک اقدام تروریستی دولتی است». او وضعیت را «بسیار خطرناک» توصیف کرده و بیان کرد که لازم است اقدامات فوری در خصوص آن انجام شود.

همچنین به گفته او اگرچه روسیه و آمریکا از طریق سرویس‌های ویژه خود ارتباط اساسی برقرار نمی‌کنند، اما وضعیت اضطراری در این خط لوله ایجاب می‌کند که همکاری فعال و عملیاتی ایجاد شود.

این مقام روس در پاسخ به این سوال که آیا مسکو به دنبال تحقیقات بین المللی درباره حادثه مذکور است یا خیر، گفت که «همه چیز به وضعیت بستگی دارد. این امر مستلزم همکاری چند کشور است. در شرایطی که فقدان ارتباطی حاد وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها تمایلی به تماس با ما در چنین زمینه‌های حساسی ندارند، سوالات زیادی مطرح می‌شود».

گفتنی است، از ابتدای هفته جاری، ۴ نشتی در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ پیدا شده و به گفته بسیاری از مقامات، احتمالا «عمدی» و نتیجه خرابکاری است. گفته می‌شود تعمیر این نشتی‌ها ممکن است ۶ ماه زمان ببرد و در این مدت اختلال جدی در عرضه گاز به اروپا ایجاد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در