یک میلیون و 200 هزار نفر حامی ایتام در کشور وجود دارد


یک میلیون و 200 هزار نفر حامی ایتام در کشور وجود دارد

زنجان- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر حامی ایتام در کشور هستند، گفت: امسال خیرین بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله آسوده ظهر پنج شنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان، با بیان اینکه طی پنج ماهه اول امسال بیش از ۷,۵۰۰ میلیارد تومان برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده‌اند، گفت: خیرین ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از این میزان را مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی وجود دارد که به ۴۱۲ هزار یتیم و محسنین یاری می‌رسانند، افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور صدقه جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، متذکر شد: این نهاد از حوزه حمایت عبور کرده و بر روی توانمندسازی تاکید بیشتری دارد و باید به سمت مولدسازی برویم و فرصت‌های اقتصادی را در اختیار جوانان قرار دهیم.

آسوده با تاکید بر اینکه زکات در جای خود هزینه می‌شود شبکه نیکوکاری مردم به مردم است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها رصد، هدایت و نظارت کرده و وظیفه آن امانت‌داری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) متذکر شد: بار عاطفی زکات در سطح روستاها، شهرها و همه کشور گسترده است و اثرات اجتماعی و اخلاقی فراوانی دارد و بزرگان دینی مکرر به آن اشاره کرده‌اند.

آسوده با بیان اینکه زکات باید ترویج پیدا کند و در این راستا جلسات شورای زکات باید جدی گرفته شود و دستگاه‌ها پای کار بیاید و برنامه‌محور اقدام کنند، افزود: زکات باید پایدار و ماندگار بماند و مردم برای احیای این فرایض الهی باید در صحنه باشند.

وی با تاکید اینکه زکات یک ارزش دینی است که متأسفانه به آن کمتر توجه شده است، ادامه داد: زکات به عنوان یک فریضه الهی باید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زکات یک امر فردی است اما آثار اجتماعی بی‌بدیلی دارد و موجب همبستگی مردم می‌شود به همین جهت مناطقی که زکات پرداخت می‌کنند باید تشویق شوند و هر کس در راستای ترویج و تکریم زکات گامی برمی‌دارد باید از آن قدردانی شود.

آسوده با تاکید بر اینکه اگر همه مردم و مسئولان در خصوص زکات پای کار باشند، فقر مطلق حل خواهد شد، افزود: زکات در حل فقر اقتصادی بسیار مؤثر است و باید به آن توجه بیشتری شود. لازمه این مسئله، توجه همه مسئولان به فریضه زکات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه