نگذاریم دشمن در عقاید جوانانمان رخنه کند


نگذاریم دشمن در عقاید جوانانمان رخنه کند

همدان-رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در همدان گفت:نباید اجازه بدهیم دشمن عقاید جوانانمان را بدست آوریم.

محمود نوری در گفتگو با خبرنگار مهر دوران دفاع مقدس را با وجود سختی‌ها و کمبودها به بهشت و رزمندگان را به بهشتی‌ها تشبیه کرد و گفت: دوران دفاع مقدس به مثابه یک دانشگاه است؛ بنده از ۱۶ سالگی و همزمان با تشکیل تیپ انصارالحسین (ع) به جبهه رفتم و پس از حضور در دوره امدادگری به واحد اطلاعات و عملیات سپاه منتقل شدم.

وی با اشاره به همرزم بودن با شهید علی چیت سازیان شخصیت وی را بسیار گیرا خواند و ادامه داد: شهید چیت سازیان با نیروها خیلی صمیمی بود و همه را مثل فرزند خودش دوست داشت. در بین همه شهدای آن زمان شهید چیت سازیان گیرایی خاصی داشت و بسیار شوخ طبع بود و بچه‌ها عاشق مرام و مردانگی و گذشت او می‌شدند.

این رزمنده دفاع مقدس همدان با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید چیت سازیان از جمله شجاعت وی اظهار داشت: شهید چیت ساز نیز مثل حاج قاسم، هرکجا می‌رفت دشمنان از او می‌ترسیدند و دوستان از شجاعت و روحیه خوب ایشان آرام می‌شدند. هر زمان که کار برای رزمندگان سخت می‌شد با حضور این شهید بزرگوار همه روحیه می‌گرفتند و با روحیه و شجاعت به دشمن حمله می‌کردند.

نوری در قسمت دیگری از صحبتهای خود با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب در باب انتقال صحیح مفاهیم به قشر جوان و نوجوان تشریح کرد: من توصیه ام به جوانان این است که خاطرات دفاع مقدس که یک الگو است را جدی بگیرند و در اردوهای معنوی راهیان نور شرکت کنند.

وی در ادامه الگوی رزمندگان دفاع مقدس را امام حسین (ع) دانست و بیان داشت: حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای راهیان نور سبب آشنایی بیشتر آنان با این مسیر و باعث هدایت آنان خواهد شد

این رزمنده دفاع مقدس افزود: هم اکنون وظیفه ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و جبهه حق را یاری نمائیم، که عاقبت بخیری ما در گرو یاری رساندن به جبهه حق است.

وی در رابطه با اغتشاشات و حواشی اخیر بیان کرد: جریاناتی که گذشت با دسیسه و پشتیبانی منافقان و دشمنان اتفاق افتاد که باعث شد یک سری از جوانان کم سن و سال هم با این جریانات هم سو شوند و مجالی برای خالی کردن احساسات خود پیدا کنند.

نوری افزود: ما باید روی جوانان کار کنیم تا در تور دشمنان و منافقین نیفتند و نگذاریم دشمنان با استفاده از کم کاری‌های ما مجالی برای نزدیک شدن به جوانان و رخنه در عقاید آنها پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن