فعالیت در حوزه گردشگری باید علمی و بنیادین باشد/معرفی 48 پروژه برای دریافت تسهیلات


فعالیت در حوزه گردشگری باید علمی و بنیادین باشد/معرفی 48 پروژه برای دریافت تسهیلات

طالبی پور با بیان اینکه باید طبق سند توسعه پیش برویم و بنیادین و علمی در حوزه گردشگری فعالیت کنیم، گفت: باید بر اساس طرح آمایش سرزمین اقدام کرده و اعتبارات و جهت گیری‌های ما نیز بر همین اساس باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سعید طالبی‌ پور» امروز (۷ مهر ماه) در نشست با خبرنگاران، به تشریح وضعیت گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: استان در حوزه گردشگری نوپا و دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده و همچون نگینی در جنوب کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان این ظرفیت را دارد که به عنوان پایلوت گردشگری در جنوب کشور مطرح شود، گفت: ما می‌توانیم با کمک مسئولین و متولیان، استان را به جایگاه واقعی خود در سند توسعه برسانیم و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها می‌توانند تقاط ضعف‌ها و رهنمودها را به مسئولین گوشزد کنند تا بتوانیم با همدلی استان را به جایگاه خود برسانیم.

طالبی پور به فعالیت های خوبی که در حوزه گردشگری صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: درآمد گردشگری در دنیا دو و نیم برابر سازمان جهانی اوپک بوده و کشور اسلامی ما هم باید از این موضوع عقب نماند و در این زمینه نخست باید نگاه مسئولین ما به این موضوع، خاص و ویژه باشد و طبق سند برنامه توسعه به پیش برویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در مسیر ترددهای استان ما عبور و مرور داشته‌ اند، افزود: این موضوع نشان می دهد که ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و ما باید بتوانیم با فراهم نمودن ظرفیت های لازم برای اقامت مسافران تلاش کنیم.

وی آمار مهاجرت از شهر به روستا در کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار کرد: مهاجرت‌ها در استان تقریباً نزدیک به صفر بوده و این پدیده، نوید این را می‌دهد که اگر گردشگری پایدار را به روستاها ببریم، می‌توانیم این مهاجرت را معکوس کنیم.

طالبی پور در ادامه، با بیان اینکه تقریبا زیرساخت مناطق گردشگری شامل برق، راه دسترسی و ... در حال حل شدن بوده ولی این اقدامات کافی نیست، یادآور شد: بخی از سیاست دولت مبتنی بر اصل ۴۴ و حضور بخش خصوصی است، ضمن این که مهم ترین سیاست دولت فعلی، همان تبصره ۱۸ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در قالب تبصره ۱۸ اعتبارات خوبی به بخش خصوصی ارائه می دهد و سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری به پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۸ پروژه با مبلغ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم ۳۷۵ نفر برای تسهیلات معرفی شدند.

طالبی پور در ادامه به دهکده گردشگری سد چم شیر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از سیاست‌های دولت توجه به گردشگری در کنار سدها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پارک آبی یک سال به دلیل عدم تخصیص اعتبارات تکمیلی معطل مانده بود. اما تا دو ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد