سرعت غیرقابل باور اینترنت خانگی گوگل / عکس


سرعت غیرقابل باور اینترنت خانگی گوگل / عکس

گجت‌نیوز نوشت: سرویس اینترنت خانگی گوگل فایبر، با رسیدن به رکوردی جدید در سرعت دانلود، یک قدم دیگر به دستیابی به هدف ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه نزدیک‌تر شد.

گوگل فایبر در حال انجام آزمایشی برای ارتقای سرعت دانلود اینترنت خانگی تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است. این روند در ادامه هدف‌گذاری این سرویس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه صورت گرفته است. این شرکت اعلام کرده که در آینده به طور سراسری، سرویس‌های اینترنت خانگی خود را با سرعت چندین گیگابایتی ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

دینی جین، مدیرعامل گوگل فایبر با انتشار پستی در بلاگ خود گفت: قبلا از ما می‌پرسیدند که چه کسی به سرعت گیگابیتی نیاز دارد؟ اما امروزه این پدیده دیگر محل تردید و سوال نیست.

به‌نظر می‌رسد که تمامی سرویس‌های ارائه اینترنت در ایالات متحده، به رکورد ارائه سرعت گیگابیتی دست یافته‌اند و این سطح هم‌چنان در حال افزایش است؛ به‌طوری که برخی از این سرویس‌ها در حال حاضر بسته‌هایی با سرعت‌های ۲ الی ۱۰ گیگابیت را ارائه می‌دهند.

تست سرعت دانلود اینترنت خانگی گوگل فایبر

در این راستا، آلفابت نیز اخیرا از ارائه سرویس اینترنت خانگی با سرعت دانلود ۲ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۱ گیگابیت بر ثانیه با قیمت ۱۰۰ دلار خبر داده است.

سرعت غیرقابل باور اینترنت خانگی گوگل / عکس

جین در ادامه افزود: طی ماه‌های آتی، ما اعلامیه‌هایی برای گسترش سطوح چشم‌گیر چند گیگابیتی ارائه خواهیم داد. این یک نقطه عطف حیاتی در راه رسیدن به رکورد ۱۰۰ گیگابیتی دانلود خواهد بود. گوگل فایبر بیش از آنچه فکر می‌کنید، به تحقق این هدف نزدیک شده است.

جین با ارائه یک اسکرین‌شات از آزمایش سرویس اینترنت گوگل فایبر در منزلی واقع در کانزاس سیتی، از سرعت دانلود ۲۰.۲ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد.

پس از سال‌های رکود، گوگل فایبر در ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سرویس اینترنت خانگی خود را در پنج ایالت دیگر نیز توسعه دهد. از هم‌اکنون، این ارائه‌دهنده سرویس فیبر خود را در ۱۲ منطقه و هم‌چنین اینترنت بی‌سیم خانگی را نیز در ۷ منطقه ارائه می‌دهد.

پیشتر، بسیار از افراد که در انتظار اینترنت سریع‌تر و رقابتی‌تر بودند، پس از آنکه گوگل قایبر از توقف برنامه‌های توسعه خود در اکتبر ۲۰۱۶ خبر داد، ناامید شدند. بسیاری از ساکنان آمریکا هم‌چنان به اینترنت سریع و سیمی دسترسی ندارند یا اینک صرفا می‌توانند آن‌را از یک ارائه‌دهنده با قیمت بالا خریداری کنند.

۵۸۵۸

کد خبر 1678695

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی