حمله زندانبانان آل خلیفه به روحانی بحرینی


حمله زندانبانان آل خلیفه به روحانی بحرینی

منابع بحرینی از حمله زندانبانان آل خلیفه به روحانی بحرینی و ضرب و شتم او خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، العهد گزارش داد: در بحرین نیروهای رژیم آل خلیفه به زندانی کردن خودسرانه بیگناهان اکتفا نمی کنند بلکه به سرکوب و سوء استفاده از آنها نیز اقدام می کنند مانند کاری را که این رژیم با علامه شیخ عبدالجلیل المقداد انجام داده است. درباره جزئیات ضرب و شتم علامه شیخ المقداد آمده است که وی پس از مخالفت با امضای بیانیه ای مبنی بر خودداری از انجام درمان در بیمارستان، توسط زندانبانان زندان «جو» مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

انجمن اسلامی الوفاق بحرین یک فایل صوتی از شیخ مقداد منتشر کرده و درباره آن آورده است که قرار بود شیخ مقداد برای درمان به خارج از زندان منتقل شود اما پلیس به او خبر داد که پزشک نیامده است و خواستار بازگرداندن او به زندان شد اما نیروهای رژیم از او خواستند که مخالفتش با روند درمانی خود را امضا کند اما وقتی با مخالفت او مواجه شدند، چهار نفر از زندانبانان به او حمله کردند و او را به شدت کتک زدند. زندانبانان به شیخ مقداد فحاشی کردند.

ساعاتی پس از ادعای وزارت کشوربحرین مبنی بر اینکه شیخ مقداد مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است، وی در یک فایل صوتی حمله به خود را تایید کرد و گفت که نمی توان در قبال این حمله که حاوی انتقام، تعدی و ظلم است سکوت کرد.

المقداد در این فایل صوتی می گوید که چهار تا پنج نفر به او حمله کردند و اگر دخالت برخی از عناصر پلیس نبود، حتما حادثه ای رخ می داد.

شیخ المقداد در این فایل ادامه می دهد: قرار بود برای معالجه پیش پزشک برود اما آنها گفتند که پزشک نیامده است سپس آنها از او خواستند که در برابر دوربین ها بگوید که از درمان امتناع می کند.

روحانی شیعه بحرینی می افزاید که از اهمال کاری پزشکی عمدی رنج می برد که ممکن است جانش را تهدید کند. او همچنین گفته است که سالهاست از سردرد شدید رنج می برد و نه تشخیص داده شده و نه درمان شده است. علاوه بر این دیسک کمر و ورم در پاهایش نیز او را اذیت می کند و وضعیت جسمی اش روز به روز بدتر می شود.

از سوی دیگر آیت الله شیخ عیسی قاسم با صدور بیانیه ای این حادثه را محکوم کرد.

او در بیانیه خود عنوان کرد که حمله به شیخ عبدالجلیل المقداد که از شخصیت های ناب اسلامی و مالی است، مردانگی نیست و تعدی به او تعدی به اسلام و میهن است.

از سوی دیگر احمد الوداعی فعال حقوق بشری هم اعلام کرد که شیخ مقداد از اهمال پزشکی عامدانه رنج می برد که برای جانش خطرناک است.

وی افزود: شیخ مقداد سالها از سردرد رنج می برد بدون اینکه مداوا شود. وی از ورم پا و نیز مشکل ستون فقرات هم رنج می برد.

شیخ زهیر عاشور از فعالان بحرینی هم ضمن انزجار از اقدامات علیه شیخ عبدالجلیل المقداد گفت: شیخ میان مرگ و زندگی است.

همزمان بحرینی ها دست به اعتراض علیه اقدامات آل خلیفه زدند و با زندانیان ابراز همبستگی کردند. بر اساس این گزارش تظاهراتی در دمستان و السنابس برگزار شد.

در شبکه های اجتماعی نیز هشتک شیخ مقداد راه افتاد و کاربران خواستار آزادی او شدند و رفتار ناشایست با شیخ مقداد را محکوم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان