سهم ایثارگران از طرح جهش ملی مسکن چقدر است؟


سهم ایثارگران از طرح جهش ملی مسکن چقدر است؟

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: حداقل ۵ درصد از طرح جهش ملی مسکن متعلق به ایثارگران است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس بنیاد شهید بیان کرد: دولت در راستای تعهد تولید ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، به مسکن ایثارگران نیز توجه کرده و این موضوع را حل می‌کند، حداقل ۵ درصد طرح جهش ملی مسکن متعلق به ایثارگران است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز، ۷ مهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی حضور پیدا کرد و درباره سهم ایثارگران از طرح جهش ملی مسکن صحبت کرد.

سهم ایثارگران از طرح جهش ملی مسکن

رئیس بنیاد شهید با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در استان، بیان کرد: دولت در راستای تعهد تولید ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، به مسکن ایثارگران نیز توجه کرده و این موضوع را حل می‌کند، حداقل ۵ درصد طرح جهش ملی مسکن متعلق به ایثارگران است. ۸۷۰ هزار نفر ایثارگر در کشور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داشته و ۸۰ هزار نفر این افراد تاکنون هیچگونه خدماتی در حوزه خانه، زمین و یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند. همچنین در حال حاضر ۶ هزار و ۱۳۰ نفر در استان مرکزی واجد شرایط اخذ تسهیلات زمین برای مسکن هستند.

بار مالی حوزه درمان برای بنیاد شهید

قاضی‌زاده حوزه درمان را حوزه‌ای پرهزینه برای بنیاد شهید دانست و اضافه کرد: این حوزه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این نهاد بار مالی دارد، در صورتی که بودجه سنواتی این نهاد ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است. همچنین ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در زمینه خدمات درمانی از دولت قبل برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باقی مانده که این نهاد ۲ راهکار محدود کردن خدمات یا کاهش سطح خدمات و یا افزایش منابع را برای جبران این بدهی‌ها پیشرو دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)