کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند


کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند

جبار المعموری از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) از وجود مقرهای وابسته به عناصر مسلح کُرد در شمال عراق خبر داد.

جبار المعموری از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) از وجود مقرهای وابسته به عناصر مسلح کُرد در شمال عراق خبر داد.

المعموری به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: منطقه کردستان در حال حاضر، بیش از 50 مقر متعلق به احزاب کُرد مخالف ایران و ترکیه را در خود جای داده است که بیشتر آنها، دارای شاخه‌های مسلح هستند.

وی با بیان اینکه حضور این نیروها، برای امنیت ایران و ترکیه، خطر به همراه دارد، تصریح کرد: وجود چنین مقرهایی، مخالف قانون اساسی است و باعث ضربه‌های خطرناکی خواهد شد و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند

این مقام عراقی در ادامه تأکید کرد: خطر این گروههای غیر عراقی این است که در پرونده‌های خطرناکی دست دارند، از جمله مواد مخدر، امور اقتصادی و قاچاق. لذا ما در برابر شکل‌گیری گروههای سازمان یافته مسلحی قرار داریم که تهدید آنها، فقط محدود به همسایگان نیست، بلکه به عمق عراق می‌رسد.

المعموری با اشاره به اینکه باید خطر این گروهها را مد نظر قرار داشت، در پایان گفت که باید مفاد قانون اساسی در ممانعت از هر گونه اقدام خصمانه علیه کشورهای همسایه اجرا شود و از تشکیل مقرهایی جلوگیری کرد که برای امنیت کشورهای همسایه خطر دارند.

این در حالی است که قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه روز گذشته (چهارشنبه) با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

یک منبع آگاه نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «این حملات از بعد شدت و دامنه بسیار کم سابقه و کوبنده بوده و آسیب‌های جدی به مقر تروریست‌ها وارد کرده، به طوری که مقر اصلی گروهک‌های تروریستی و دفاتر آن‌ها تخریب شد». وی افزود: در این حملات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای سپاه شرکت داشتند.

پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد شرارت این گروه‌ها و ایجاد ناامنی در شهرهای مختلف کشور هشدار داده بود.

نیروی زمینی سپاه دوم مهرماه حملاتی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد در شمال عراق انجام داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه شنبه اعلام کرد: در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور