کاهش‌ دما در نوار شمالی کشور و شمال‌ شرق/‌ هشدار آب‌گرفتگی معابر در 8 استان


کاهش‌ دما در نوار شمالی کشور و شمال‌ شرق/‌ هشدار آب‌گرفتگی معابر در 8 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز آینده تا اواسط هفته پیش‌ِ رو در نوار شمالی کشور کاهش دما داریم، گفت: از اواخر وقت امروز در سواحل خزر و اردبیل و از روز شنبه در شمال‌شرق کاهش محسوس دما داریم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از فردا تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور روند کاهشی دما را خواهیم داشت، در سواحل خزر و اردبیل از امروز و در شمال‌شرق از شنبه ۹ مهر دما به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز در گیلان و مازندران، روز آینده در مازندران و گلستان و شنبه و یکشنبه پیش‌رو در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، مازندران و شرق تهران بارش پراکنده و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو در شرق و شمال‌شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی گفت: در پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای‌ در ۸ استان

وی بیان کرد: روز شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و تهران و روز یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ در هرمزگان، جنوب فارس، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، دامنه و ارتفاعات سمنان و تهران، به دلیل فعالیت سامانه بارشی، اختلال در تردد جاده‌ای، ‌بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ‌ آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، ریزش کوه، ‌آسیب به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی، محتمل است.

وی افزود: در این راستا توصیه می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای‌ به‌ویژه از حاشیه مسیل‌ها، عدم توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کنترل و جلوگیری از ورود رواناب به باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به انبار یا مکان‌های مسقف و کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه های موقت در برابر باد شدید، در دستور کار باشد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۳ درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده شهرکرد با کمیته دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر، کماکان گرمترین مرکز استان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس