جرمم خواندن 12 درس حکومت اسلامی امام خمینی بود!


جرمم خواندن 12 درس حکومت اسلامی امام خمینی بود!

نوراحمد لطیفی سرگذشت خود و سابقه مبارزاتی‌اش که به زندان قصر ختم می‌شد را در برنامه «شب فیروزه‌ای» تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نور احمد لطیفی از مبارزین و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب مهمان برنامه «شب فیروزه‌ای» بود. او اکنون از پزشکان و اساتید برتر دانشگاه است.

وی ضمن بیان سابقه مبارزاتی خود گفت: اهل زابل و سیستان و بلوچستان هستم. قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم، فعالیت‌های اجتماعی در زابل داشتم و از زمانی که برای تحصیل در رشته پزشکی وارد دانشگاه جندی‌ شاپور شدم، فعالیت‌های اجتماعی سیاسی خود را آغاز کردم. قبل از انقلاب، شرایطی مثل تبعیض، ناعدالتی، عدم توجه به مفاهیم دینی و ... وجود داشت و شرایط ایجاب می‌کرد که تغییر و تحولاتی ایجاد شود. عامل اصلی بروز این اتفاقات، نظام حاکم، یعنی رژیم شاهنشاهی بود.

وی ادامه داد: اولین بار در اعتراض‌های دانشجویان به جشن‌های شاهنشاهی و در اهواز دستگیر شدم و به ساواک رفتم. 48 ساعتی در آنجا بودم و با یک تعهد آزاد شدم. سال 1353 به تهران آمدم و در آنجا هم به دلیل فعالیت‌های سیاسی همراه با یک گروه از دانشجویان دستگیر شدم. ما را به کمیته مشترک بردند و یک ماه در آنجا بودیم. عده‌ای از دوستان ما را به زندان قصر منتقل کردند، اما من آزاد شدم. آخرین دستگیری من بهمن ماه 1353 بود که نزدیک به 5 ماه زیر شکنجه بودم. بعد از پایان بازجویی‌های ساواک به زندان قصر و بند 2 منتقل شدم.

او گفت: در دادگاهی که برای من تشکیل شد محکوم به اعدام شدم. نزدیک به 15- 16 نفر بودیم که به 14 نفر حکم اعدام دادند. جالب است بدانید که یکی از ردیف اتهامات من خواندن 12 درس حکومت اسلامی امام خمینی بود. ما معتقد به تشکیل حکومت عدل اسلامی بودیم.

در بخش دیگری از برنامه «شب فیروزه‌ای» حبیب قلایی خواننده سنتی اجرای موسیقی داشت و یک قطعه لرستانی و یک قطعه کردی اجرا کرد. او قطعه کردی «شوق شادی» را خواند که شاعر آن مهوش سلیمان‌پور است و توسط سجاد زارعی تنظیم شده است. اجرای گروه رنگین کمان برای کودکان نیز پایان بخش شب فیروزه‌ای شبکه 5 سیما بود.

جُنگ «شب فیروزه‌ای» در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تولید شده است و شب گذشته با اجرای محمدحسین مولایی پخش شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور