کدهای جالبی که کاربران گوشی های اندرویدی باید بلد باشند


کدهای جالبی که کاربران گوشی های اندرویدی باید بلد باشند

کاربران گوشی های اندرویدی با استفاده از کدهای کاربردی می‌توانند به اطلاعات مهمی از گوشی دست پیدا کنند. در ادامه شما را با کدهای مخفی در موبایل های اندرویدی آشنا خواهیم کرد.سیستم عامل اندروید که به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان...

کاربران گوشی های اندرویدی با استفاده از کدهای کاربردی می‌توانند به اطلاعات مهمی از گوشی دست پیدا کنند. در ادامه شما را با کدهای مخفی در موبایل های اندرویدی آشنا خواهیم کرد.

سیستم عامل اندروید که به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان محسوب می‌شود از کدهای کاربردی USSD متعددی بهره می‌برد که کاربران این سیستم عامل با شماره‌گیری آنها می‌توانند به اطلاعات مهمی از گوشی خود دست پیدا کنند. در همین راستا قصد داریم شما را با کدهای مخفی گوشی های اندرویدی آشنا کنیم.

کدهای کاربردی در گوشی های اندروید

ریست فکتوری

کاربران با شماره‌گیری کد *#*#7780#*#* می‌توانند به سرعت اطلاعات گوشی خود را حذف کنند. با شماره‌گیری این کد گوشی کاربر ریست فکتوری شده و تمام اطلاعات گوشی از بین خواهد رفت.

بررسی IMEI

کاربران با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانند به شناسه هویت گوشی یعنی IMEI دسترسی پیدا کنند؛ این شناسه که برای رجیستری موبایل ضروری است معمولا در پشت جعبه گوشی درج می‌شود، اما اگر به هر دلیلی به آن دسترسی نداشتید با استفاده از این کد مخفی می‌توانید آن را دریافت کنید.

فعالسازی تست عمومی

کاربران موبایل های اندرویدی در صورتی که دستگاه آنها با مشکلی مواجه شده باشد، با استفاده از کد #*0#*می‌توانند تست عمومی را فعال کنند تا تست‌های مختلفی روی گوشی انجام شود.

دریافت آدرس مک

کدهای جالبی که کاربران گوشی های اندرویدی باید بلد باشند

هر گجتی از آدرس مک منحصربه‌فردی بهره می‌برد که برای اتصال به شبکه کاربرد دارد. از این رو با شماره گیری *#*#232338#*#* می‌توانید آدرس مک دستگاه خود را به آسانی پیدا کنید.

مشاهده اطلاعات فریم‌ور

کاربران موبایل های اندرویدی با شماره‌گیری کد *#*#2650468*4986#*#* می‌توانند به اطلاعات مهم مربوط به فریم‌ور گوشی دسترسی پیدا کنند.

تغییر رفتار دکمه پاور

با استفاده از کد *#*#7594#*#* می‌توان منوی پاور را حذف کرد تا موبایل فقط با فشردن و نگه داشتن دکمه پاور خاموش شود.

دریافت اطلاعات سیستم و حافظه

کاربران موبایل های اندرویدی با شماره‌گیری کد دستوری #*727336*3282#* می‌توانند به اطلاعات مهمی در خصوص سیستم و حافظه گوشی دسترسی پیدا کند. همچنین این کد میزان داده مصرف شده توسط موبایل را نیز نشان خواهد داد.

دریافت اطلاعات دوربین

کاربران با شماره‌گیری کد *#*#34971539#*#* می‌توانند به اطلاعات دوربین نظیر حداکثر زوم دسترسی پیدا کنند.

منبعmakeuseof

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403