آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان


آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان

اصفهان _ آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی، گردشگری و هتل‌داری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی گردشگری یعنی اندیشه‌های نو یعنی باید مدیران و مسئولان نیز بتوانند گره‌گشایی واقعی از فعالان عرصه بکنند.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته تلاش کردیم بر دو محور همکاری‌های بین‌بخشی و تسهیلگری سازمان یافتند تا حضور بخش خصوصی در گردشگری پررنگ شود. اصفهان نیازمند ایجاد اقامتگاه‌ها و هتل است و می‌تواند از فرصت این همکاری‌ها استفاده کند.

شالبافیان افزود: در سال گذشته توزیع زمانی و مکانی سفرها را در اولویت قرار گرفت و لایحه ساماندهی تعطیلات نیز آماده شده است. با تصویب این لایحه امیدواریم شهرهای نظیر اصفهان در همه روزهای سال بتوانند از برکات حضور گردشگر مرتفع شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: باور داریم بسیاری از مشکلات شرق استان اصفهان با حضور گردشگران قابل رفع است. در کشور بیش از هزار رویداد برگزار می‌شود که ظرفیت جذب گردشگر را دارند و امکان ثبت ملی این رویدادها وجود دارد و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری پیش روی ادارات کل قرار گرفته است. از همین روی تلاش شده تا رویدادهایی که در اصفهان شائن ملی دارند، ثبت شوند و شرایط را اخذ کنند.

شرایط گردشگری و صنایع دستی در اصفهان مطلوب نیست

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: هنرمندان از رئیس جمهور طلب رسیدگی دارند و از مجموعه کسانی که در عرصه دولت برنامه‌ریزی نی‌کنند، طلب کار هستیم که چرا این همه خوبی‌ها در عرصه هنر و گردشگری در اصفهان مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های یک سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطلوب نبوده و صرفاً قدم‌های ابتدایی بوده که باید به آن‌ها رسیدگی کند. مجلس نیز در حوزه اختیارات خود به این سه حوزه کمک خواهد کرد. اگرچه به داشته‌ها و هنرهای اصفهان رسیدگی نشده، اما در حد توان به نصف‌جهان کمک خواهیم کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: کارهای روی زمین مانده در اصفهان باید سریع‌تر به نتیجه برسد.

تفکر لازمه توسعه و موفقیت است

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: ایران اسلامی اگر می‌خواهد ایران بماند و ایران باشد نیازمند فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی است که سفیرانی برای معرفی ایران هستند.

وی ادامه داد: پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری با عنوان تفکر و رویش اندیشه‌ای دوباره برای گردشگری است. تفکر لازمه توسعه و برنامه‌ریزی و موفقیت است. گردشگری عنصری است برای رسیدن به توسعه پایدار.

ایزدی تاکید کرد: گردشگری برای معرفی نام بزرگ ایران اسلامی در جهان بزرگ کارآمد است. امروز نظاره‌گر رویش اندیشه‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری هستیم.

وی در پایان نیز پیشنهاد داد استان اصفهان به عنوان پرچم‌دار گردشگری و صنایع دستی ایران پایلوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در ایران شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر