تحلیلگر سیاسی روس از خرابکاری در نورد استریم و باج گیری های گازی می نویسد


تحلیلگر سیاسی روس از خرابکاری در نورد استریم و باج گیری های گازی می نویسد

خرابکاری در نورد استریم به نفع لهستانی ها، نروژی ها در اروپا بوده است.

گئورگی بووت، دانشمند و تحلیلگر علوم سیاسی در روسیه، در مورد انفجار و خرابکاری در لوله های نورد استریم با اسپوتنیک به گفتگو نشست: "اگر صحبت کنیم که چه کسی از این کار سود می برد، یک سری کامل مدرک و استدلال وجود دارد، که اکنون در اروپا تابو شده اند. زیرا صرفاً از نظر تئوری، این تابها برایشان سودمند است، به عنوان مثال، اوکراین، که از طریق آن گاز به اروپا صادر می شود و بارها از این واقعیت که آلمان روابط اقتصادی خود را با روسیه به دلیل واردات گاز حفظ کرده است، ابراز نارضایتی کرده است. از این انفجار در نورد استریم منفعت می برد.
باز هم، از نظر تئوری، خرابکاری در نورد استریم برای لهستانی‌ها مفید است، زیرا آنها خرید گاز از گازپروم را متوقف کردند و شروع به خرید آن از نروژی‌ها کردند که اخیراً لوله بالتیک را راه‌اندازی کردند. لوله های گزاری بالتیک جایگزینی برای نورد استریم نامیده می شدند. لهستانی ها همچنین از برلین به دلیل حفظ بقایای روابط اقتصادی با مسکو انتقاد کردند. از این واقعیت که "نورد استریم" ناپدید شده است، می‌توانند نروژی‌ها نیز استفاده کنند که اکنون از نظر عرضه گاز به اتحادیه اروپا با دور زدن "گازپروم" در صدر قرار گرفته‌اند.
تخریب خط لوله در نورد استریم، در تئوری، همان برگ برنده ای را که اروپا با آن ما را به سوء استفاده از آن متهم می کند، از دست مسکو می اندازد: آنها می گویند، باج گیری گازی وجود دارد. اما الان چون لوله نیست، باج گیری هم نیست. همه چیز تمام شد. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...