پوتین: تلاش غرب ایجاد انقلاب رنگی در کشورهای مشترک‌المنافع است


پوتین: تلاش غرب ایجاد انقلاب رنگی در کشورهای مشترک‌المنافع است

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که غرب آماده است تا هر کشوری را هدف گرفته، بحران ایجاد کرده و به کودتا و قتل عام تشویق کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خطاب به سران اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) گفت که کشورهای عضو باید برای با بی‌ثبات‌سازی ناشی از تحریکات رقبایشان، همکاری بیشتری کرده و تهدیدهای آنان را خنثی کنند.

پوتین با تاکید بر اینکه هدف غرب تشدید تنش بین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است، گفت: همانطور که به تازگی‌، گفتیم، رقبای ژئوپلیتیکی و دشمنان ما آماده‌اند تا هر شخص و هر کشوری را به خطر انداخته و آنها را به کانون بحران بدل کرده و به انقلاب رنگین دامن زده و قتل عام به راه بیندازند. ما بارها چنین چیزی را دیده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همچنین می‌دانیم که غرب در حال طراحی سناریوهایی برای ایجاد تنش‌های جدید در فضای اتحادیه CIS است، اما به هر حال، این اقدامات به‌اندازه‌ای بوده که ما را عاصی کند. کافی است به آنچه بین روسیه و اوکراین رخ می‌دهد و اتفاقاتی که در مرزهای برخی از کشورهای اتحادیه است، نگاه کنید.

پوتین تصریح کرد: مخاطرات بی‌ثبات سازی همچنان در حال رشد است؛ از جمله خطرات بی‌ثبات کردن تمام منطقه آسیا- اقیانوسیه. مدت‌ها است که به این نتیجه رسیده‌ایم که تجمیع تلاش‌های سازمان‌های شما در مسیر توسعه توانمندی‌هایشان، شما را قادر می‌سازد تا به نتایج بهتری دست یافته و از منابع موجود استفاده بهتری کنید. بنابراین، ضرورت دارد که همکاری‌ها از تبادل اطلاعات تا عملیات‌های ویژه و آموزش پرسنل، به طور پویا گسترش یابد.

وی در پایان تاکید کرد: مهم است که مخاطرات نوظهور و چالش‌های متوجه امنیت کشورهای اتحادیه ارزیابی، ماهیت آنها مشخص شود؛ وسعت و برد توسعه، مهم‌ترین مؤلفه برای خنثی‌سازی تهدیدهایی متوجه کشورها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403