دولت بایدن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند


دولت بایدن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند

یک نشریه آمریکایی از قصد دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی جدید علیه شرکت‌های تسهیل‌کننده صادرات نفت ایران خبر داد.

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد این اقدام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای تشدید تحریم‌های ایران است.

این نشریه نوشت: «دو منبع آگاه اعلام کردند این تحریم‌های جدید روز پنج‌شنبه بر بخش صادرات نفت ایران اعمال خواهد شد و در راستای هدف دولت آمریکا برای اعمال فشار جدید بر تهران برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است.»

یکی از این منابع هم در ادامه افزود: «این تحریم‌ها بر نهاد‌هایی که تجارت نفت را تسهیل می‌کنند تمرکز خواهد داشت و بخشی از طرح گسترده‌تر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران در هفته‌های آینده خواهد بود.»

این در حالی است که ساعاتی پیش پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که مقامات ارشد آمریکایی طی یک جلسه توجیهی پشت در‌های بسته به کنگره اطلاع داده‌اند مذاکرات هسته‌ای دولت بایدن با ایران برسر برجام به بن‌بست رسیده و خطر شکست در توافق وجود دارد.

پیش‌تر هم «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران اکنون در وضعیتی مناسب نیست. ما در حال حاضر از تماس‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپا اطلاعی نداریم، فرصتی برای دستیابی به توافق با ایران در اندک زمان را نمی‌بینیم، اما به پیشروی در مذاکرات ادامه می‌دهیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !