آتش نشان جلوه فداکاری، ایثار و مسئولیت پذیری است


آتش نشان جلوه فداکاری، ایثار و مسئولیت پذیری است

رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان اظهارداشت: امروز مسئولیت پذیری در همه مشاغل مهم است و یک آتش نشان جلوه فداکاری، ایثار و مسئولیت پذیری است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز (پنجشنبه 7 مهر) در آئین گرامیداشت روز آتش نشان که در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، اظهارداشت: ابتدا لازم است از خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و همه عزیزانی که جان عزیزانشان را برای دفاع از دین، ارزش ها، وطن و مردم عزیزمان در راه خدا تقدیم کردند، تجلیل کرده و یاد آن‌ها را گرامی بداریم.

رئیس جمهور ضمن تبریک روز آتش نشان گفت: این روز فرصتی است برای تجلیل از مقام ایثار، گذشت و فداکاری آتش نشان ها است. صمیمانه تشکر می کنم از همه افرادی که با روحیه خداخواهی، دگرخواهی را در زندگی خود جلوه‌گر کردند. در پرتو عشق خداوند متعال دفاع از جان مردم و حفظ آن‌ را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی افزود: این روحیه، روحیه ایثار، گذشت و فداکاری روحیه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. ما هم از شهیدان آتش نشان، شهدای دفاع مقدس و همه افرادی که جان عزیزشان را برای امنیت کشور، آسایش مردم و خدمت رسانی به مردم فدا کردند، تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه افرادی که حاضر هستند آسایش خود و خانواده خود را کنار بزنند و در همه سختی ها همچون سیل، زلزله و آتش در کنار مردم باشند، تصریح کرد: این افراد حاضر هستند تا خود را در معرض آسیب قرار بدهند تا دیگران آسیب نبینند و خود را در معرض خطر قرار بدهند تا خطر متوجه دیگران نشود، این یک اقدام فداکارانه است.

وی ادامه داد: این خدمت را ممکن است بسیاری از افراد به عنوان کار سازمانی انجام بدهند، اما ما آتش نشانی را همچون بسیاری از مشاغل دیگر فقط شغل نمی دانیم. این کار به ظاهر شغل است اما باطن این کار شغل نیست بلکه نوعی فداکاری، گذشت و ایثار است. حقیقت این کار فداشدن برای مردم و نجات دیگران است. این جایگاه، شغل و مسئولیت پذیری مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئولیت پذیری در همه مشاغل مهم است، خاطرنشان کرد: یک آتش نشان جلوه فداکاری، ایثار و مسئولیت پذیری است. او حاضر شده مسئولیت را بپذیرد تا جان همه را حفظ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس