پردازنده‌های نامتعارف Core i3-N300 اینتل خود را نشان دادند


پردازنده‌های نامتعارف Core i3-N300 اینتل خود را نشان دادند

اخیراً یک پردازنده جدید ساخت اینتل به مدل Core i3-N300 افشا شده است که ویژگی‌ها و مشخصات نامتعارفی دارد. این پردازنده جدید که نه در دسته‌اتم و نه سلرون قرار می‌گیرد، یک مدل رده معمولی و ارزان است. جزئیات را در شهر سخت افزار بخوانید. Core...

اخیراً یک پردازنده جدید ساخت اینتل به مدل Core i3-N300 افشا شده است که ویژگی‌ها و مشخصات نامتعارفی دارد. این پردازنده جدید که نه در دسته‌اتم و نه سلرون قرار می‌گیرد، یک مدل رده معمولی و ارزان است. جزئیات را در شهر سخت افزار بخوانید.

Core i3-N300 اینتل یک پردازنده مخصوص لپ تاپ رده معمولی است که هسته بزرگ یا P-core ندارد و به طرز غیر معمولی تنها از هسته‌های کوچک (E-core) بهره می‌برد. جالب اینکه خبری از برند Atom یا Pentium Silver نیست. می دانیم اینتل تصمیم گرفته برای پردازنده‌های رده معمولی لپ تاپ صرفاً به برند کلی Intel Inside بسنده کند و دیگر از برندهای خاص خود استفاده نمی‌کند.

پردازنده‌های نامتعارف Core i3-N300 اینتل خود را نشان دادند

پردازنده‌های جدید i3-N300 و i3-N305 اخیراً در پایگاه داده بنچمارک Geekbench روئیت شده‌اند. این پردازنده‌ها دارای 8 هسته پردازشی بدون قابلیت Hyper-Threading هستند و حجم حافظه کش سطح یک آنها 4x 64 کیلوبایت برای دستورالعمل و 4x32 کیلوبایت برای داده، حافظه کش سطح دوم 1x2 مگابایت و حافظه کش سطح سوم 6 مگابایت گزارش شده است.

به نظر می‌رسد معماری این پردازنده‌ها بسیار به Alder Lake شبیه باشد اما دارای کش سطح سوم متمرکز شده و صرفاً هسته‌های کوچک Gracemont در دو دسته چهارتایی باشند. هر دسته از هسته‌های Gracemont به دو مگابایت حافظه کش سطح دوم دسترسی دارند.

پردازنده‌های نامتعارف Core i3-N300 اینتل خود را نشان دادند

فرکانس پایه و بوست این پردازنده‌های نامتعارف به ترتیب 1.80 و 3.80 گیگاهرتز ثبت شده است و امتیاز تک و چک هسته‌ای 1025 و 4420 را کسب کرده‌اند که به سختی با سری Ryzen 4000 در تست چند هسته‌ای برابری می‌کند اما امتیاز تک هسته آن به پای سری Ryzen 5000 لپ تاپ می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی