بازدید قالیباف از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس


بازدید قالیباف از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس

شیراز- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان برنامه نظارت میدانی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به استان فارس، از طرح شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بازدید کرد.

این طرح با ظرفیت نهایی سالانه ۱۴۵ میلیون مترمکعب پیش بینی شده تا تامین کننده آب استان فارس باشد و طول نهایی مسیر خط انتقال آب ۷۰۸ کیلومتر است.

تعداد ایستگاه های پمپاژ پیش بینی شده برای این طرح ۱۴ باب بوده و فاز نخست این طرح تا شهرستان های لامرد و مهر خواهد بود.

گفتنی است ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری فاز نخست این طرح پیش بینی شده است که تا ۲ سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

این پروژه براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استان فارس برای افق ۱۴۲۵ الی ۱۴۵۰ پیش بینی شده که براساس آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج فارس صورت خواهد گرفت که شامل ۳ محور شرقی، غربی و میانی است که نیازهای آب بخش صنعت و شرب استان فارس را تامین خواهد کرد.

بر این اساس، مقرر شده که ابتدا نسبت به احداث آب شیرین کن هایی در سایت های مشخص در کنار ساحل اقدام و سپس آب شیرین شده به شهرستان های جنوبی و مرکزی استان منتقل شود.

گفتنی است؛ به جز بخش صنعت که عمده آب انتقالی به آن اختصاص داده خواهد شد، این آب در حوزه کشاورزی و به ویژه محصولات کم آب بر و پربازده و همچنین حوزه آشامیدن نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین آب انتقالی از خلیج فارس به استان فارس می تواند مشکلات برخی از شهرهای استان در زمینه آب آشامیدنی را که به دلیل خشکسالی های متوالی ایجاد شده مرتفع کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس