بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا


بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی‌هایی بپردازیم که حجمی کمتر از دو گیگابایت را روی کامپیوتر اشغال می‌کنند و آثار نسبتا کم‌حجمی به‌شمار می‌روند.

اگر از کاربران پلتفرم کامپیوتر هستید، حتما یکی از مشکلاتی که کم و بیش با آن مواجه می‌شوید، مسئله حجم بازی‌ها و فضایی است که روی کامپیوتر شما اشغال می‌کنند. مخصوصا اگر بخواهید برخی از بازی‌ها را برای مدت زمان طولانی تجربه کنید و در اوقات فراغت خود به آن‌ها سر بزنید، حجم زیاد بازی‌ها مسئله‌ای است که می‌تواند برای‌تان مشکل‌ساز باشد. البته که در میان بازی‌هایی همانند کال آف دیوتی وارزون که حجمی تمام‌نشدنی را چه در زمان دانلود و چه در زمان نصب کردن احتیاج دارند، آثار سرگرم‌کننده دیگری هم وجود دارند که از حجم نسبتا کمی برخوردار هستند. بازی‌هایی که در عین اینکه نیاز به فضای آن‌چنانی جهت نصب ندارند، اما به‌واسطه گیم‌پلی، طراحی و روایت داستانی خود می‌توانند ساعت‌ها مخاطبانشان را به‌خوبی سرگرم کنند. آثاری همانند ماینکرفت، Unpacking و بازی جدید TMNT: Shredder's Revenge از جمله مواردی هستند که در ادامه این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا فهرست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر را با یکدیگر مرور کنیم. توجه داشته باشید که طبق معمول بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند..

بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر 2022

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۳۰- بازی Untitled Goose Game

  • سازنده و ناشر: House House / استودیو پنیک
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: معمایی، مخفی‌کاری

Untitled Goose Game یک بازی معمایی با المان‌های مخفی‌کاری است که بازیکنان را در نقش یک غاز قرار می‌دهد که باید مجموعه‌ای از وظایفی که بازی در اختیار آن‌ها قرار داده است، انجام دهند. اثری که با گیم‌پلی چندساعته خود می‌تواند مخاطبان را به خوبی سرگرم کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار آن‌ها قرار دهد. بازیکنان از همان ابتدا که کنترل غاز ماجراجوی بازی را به عهده می‌گیرند، می‌توانند به روش‌های مختلف ساکنان بخت‌برگشته ساکنان روستا رو مورد اذیت و آزار قرار دهند. در طول گیم‌پلی بازی شما می‌توانید اشیا مختلفی را از این افراد به سرقت ببرید و به‌شکل مخفیانه یک خراب‌کاری تمام‌عیار را رقم بزنید! Untitled Goose Game با ارائه گیم‌پلی ساده و درعین‌حال سرگرم‌کننده، از جمله آثاری است که با حجمی کم در اختیار کاربران پلتفرم کامپیوتر قرار گرفته است و می‌تواند با چالش‌های هرچند اندک خود تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم بزند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۹- بازی Unpacking

  • سازنده و ناشر: ویچ بیم / هامبل باندل
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: معمایی

Unpacking از آن دسته بازی‌هایی است قصد دارد تا تجربه‌ای لذت‌بخش و آرامش‌بخش را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی را به‌عهده می‌گیرند که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۸ به خانه‌های مختلف نقل مکان کرده است و باید در هربار اسباب‌کشی باید به او کمک کنید تا وسایل خود را در خانه جدید چینش کند. درواقع در جریان گیم‌پلی بازی شما در هر محیطی از خانه جدید، یک سری جعبه پیدا می‌کنید که با کلیک کردن روی آن وسایل آن را به‌دست می‌آورید. حال باید این وسایل را در جای مناسب قرار دهید.

برای مثال لباس‌ها باید در کمدها قرار گیرند، کتاب‌ها وارد قفسه‌ها شوند و لوازم آشپزی باید به سلیقه شما در آشپزخانه چینش شوند. جزئیات طراحی دنیای بازی بسیار بالا است و با گذشت سالیان متوجه می‌شوید که وسایل شخصیت اصلی هم به‌روز می‌شوند. هرکدام از این وسایل شخصی، یک خاطره یا داستانی را در خود قرار داده‌اند که بازیکنان با پیش‌روی در بازی با آن‌ها مواجه می‌شوند. Unpacking یکی از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر است که تجربه آن را به هر کاربری توصیه می‌کنیم.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۸- بازی Undertale

  • سازنده و ناشر: توبی فاکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش آفرینی

Undertale یک بازی نقش‌آفرینی دوبعدی با گرافیک پیکسل‌آرتی است که در جریان آن بازیکنان کنترل کودکی را به‌عهده می‌گیرند که به‌صورت اتفاقی وارد دنیایی عظیم در زیرِ زمین سقوط می‌کند. در این بازی بازیکنان دنیای زیرزمینی را در آن شهرها و تمدن بسیاری وجود دارد، گشت‌وگذار می‌کنند و با انجام مأموریت‌های مختلف در جریان بازی پیش می‌روند. در جریان سفر بازیکنان به این دنیای اسرارآمیز با هیولاهای مختلفی روبه‌رو می‌شوید که شما را در مبارزات به‌چالش دعوت می‌کنند و در پایان مبارزه این شما هستید که مشخص می‌کنید تا آن‌ها را بکشید، آزاد کنید یا با آن‌ها دوست شوید. انتخاب‌های بازیکنان تأثیر مستقیمی رو روند بازی می‌گذارد و باعث ایجاد رویدادهای مختلف در ادامه داستان می‌شود. آندرتیل با گرافیک دوبعدی و ساده، دنیایی عمیق و پرمحتوا را در خود جای داده است که می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را سرگرم کند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۷- بازی The Walking Dead (Season 1)

  • سازنده و ناشر: تل‌تیل گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: ماجراجویی

بازی The Walking Dead یک اثر ماجراجویی اپیزودیک از استودیو نام‌آشنایی تل‌تیل گیمز است که فصل اول آن در قالب پنج اپیزود در اختیار مخاطبان قرار گرفت. وقایع بازی در دنیای خیالی مشترکی با مجموعه کمیک‌های مردگان متحرک رخ می‌دهد، جایی که اتفاقات آن تنها در مدت زمان اندکی پس از وقوع آخرالزمان در ایالات جرجیا امریکا جریان دارد. در جریان داستان بازی، متهمی به‌نام لی اِوِرت (Lee Everett) در حین انتقال توسط ماشین‌ پلیس موفق به‌فرار شده و در طول مسیر با دخترکی به نام کمنتاین آشنا می‌شود. لی تصمیم می‌گیرد تا کمنتاین را به خانواده‌اش بازگرداند و در این راه با دیگر شخصیت‌های دنیای مردگان متحرک آشنا و رودررو می‌شود.

برخلاف بسیاری از بازی‌های ماجراجویی، این مجموعه تاکید خاصی رو حل معماهای مختلف ندارد و به‌جای آن سازندگان روی روایت داستانی و شخصیت‌های بازی تمرکز کرده‌اند. تصمیم‌هایی که شما در طول بازی می‌گیرد در روایت داستانی بازی تأثیرگذار خواهند بود و در اپیزودهای مختلف می‌توانید با عواقب تصمیم‌های خود روبه‌رو شوید. واکینگ دِد جزو بهترین بازی‌های اپیزودیک استودیو تل‌تیل به‌شمار می‌رود که تجربه آن را به تمامی کاربران پلتفرم پی سی توصیه می‌کنیم.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۶- بازی The Binding of Isaac

  • سازنده و ناشر: ادموند مک‌میلان، فلوریان هیمسل
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن ماجرایی

The Binding of Isaac یک بازی روگ‌لایک جذاب و مستقل است که روایتی ترسناک و نفس‌گیر را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بازیکنان در این بازی می‌توانند کنترل کاراکتر آیزاک (Isaac) یا دیگر شخصیت‌های قابل بازگشایی آن را در اختیار بگیرند و به‌وسیله آن‌ها به گشت‌وگذار در دخمه‌های موجود در زیرزمین خانه آیزاک بپردازند. مکانیزم گیم‌پلی بازی و دخمه‌های موجود در آن تشابه زیادی به بازی نسخه اصلی The Legend of Zelda دارد و همانند آثار روگ‌لایک در جریان آن شاهد ایجاد تصادفی مراحل بازی هستیم. در هر طبقه از دخمه‌های زیرزمین، بازیکنان قبل از رفتن به اتاق بعدی، باید با هیولاهای مختلف به مبارزه بپردازند. بازیکنان می‌توانند به کمک سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف به نبرد هیولاها بروند و در جریان مراحل مختلف از پاورآپ‌هایی که به‌دست می‌آورند نیز برای مبارزه با آن‌ها استفاده کنند.

نوار سلامت شخصیت اصلی بازی به‌کمک قلب‌های قرمزرنگ نشان داده می‌شود و درصورتی که بازیکنان در جریان بازی کشته شوند، باید کار را از ابتدا آغاز کنند. The Binding of Isaac یکی از جذاب‌ترین بازی‌های کم حجم کامپیوتر است که علاقه‌مندان بازی‌های روگ‌لایک می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۵- بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • سازنده و ناشر: تریبیوت گیمز / Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • سبک: بیتم آپ

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge یک بازی بیتم‌آپ لذت‌بخش از استودیو تریبیوت گیمز بوده که با الهام از مجموعه سال ۱۹۸۷ لاکپشت‌های نینجا و با سبکی آرکید در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی درواقع یک اثر سایداسکرولینگ اکشن است که با گرافیک پیکسل‌آرتی خود تجربه‌ای نوستالژیک و درعین حال سرگرم‌کننده را برای مخاطبان رقم می‌زند. در بازی بازیکنان می‌توانند تا تعداد ۶ نفر کنترل شخصیت‌های معروف و محبوب دنیای لاکپشت‌های نینجا یعنی لئوناردو، دانوتلو، مایکل‌آنجلو، رافائل، ایپریل، مستر اسپلینتر و کیسی جونز را به‌عهده بگیرند.

دشمنان شما در بازی هم نینجاهای فوت کلن، کرنگ، بیباپ، راک‌استیدی و شردر هستند که هرکدام به نوبه خود می‌توانند حسابی کاربران را در مبارزات به چالش بکشند. سازندگان در طراحی محیط‌های بازی هم کم نگذاشته‌اند و بازیکنان می‌توانند در مراحل مختلف به شهر نیویورک‌سیتی و حتی بُعد ایکس سفر کنند. همان‌طور که از یک بازی لاکپشت‌های نینجا انتظار داریم، هرکدام از شخصیت‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های مختص به خود را دارا هستند و از آن‌ها می‌توانند به خوبی در مبارزات استفاده کنند. سازندگان در مجموع بازی را در دو حالت آرکید و داستانی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که هرکدام به‌نحوی تجربه‌ای چالش‌برانگیز و درعین حال لذت‌بخش از این بازی را پیش‌روی آن‌ها قرار می‌دهد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۴- بازی Super Meat Boy

  • سازنده و ناشر: تیم میت
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: پلتفرمر

Super Meat Boy یک بازی پلتفرمر جذاب است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک مکعب قرمزرنگ به‌نام Meat Boy را به‌عهده می‌گیرند که باید با عبور از موانع مختلف به هدف اصلی خود یعنی نجات شخصیت Bandage Girl دست پیدا کنند. بازی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است که در مجموع بیش از ۳۰۰ مرحله مختلف را دربر می‌گیرد. بازیکنان باید تلاش کنند تا با پیش‌روی در مراحل از موانعی همچون بلوک‌هایی که از آسمان فرو می‌ریزند، از تیغ‌های اره‌ای شکل و دیگر آیتم‌هایی خطرناک امتناع کنند.

جالب است بدانید که در هر نوبتی که شخصیت شما کشته می‌شود، او یک مسیر قرمز رنگ در پشت‌سر خود به‌جا می‌گذارد که به شما نشان می‌دهد از چه بخش‌هایی عبور کرده‌اید تا بتوانید دوباره راه خود را پیدا کنید. در مجموع گیم‌پلی بازی Super Meat Boy چالشی نفس‌گیر را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که درکنار حجم اندک خود روی پلتفرم کامپیوتر آن را به یکی از بهترین بازی‌های سبک پلتفرمر تبدیل می‌کند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۳- بازی Stardew Valley

  • سازنده و ناشر: ConcernedApe
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی

استاردرو ولی یک بازی شبیه‌ساز کشاورزی است که با الهام از مجموعه Harvest Moon بازیکنان را در قالب کنترل شخصیتی قرار می‌دهد که باید المان‌های مختلف زندگی روستایی و کشاورزی را تجربه کنند. در شروع بازی بازیکنان شخصیت دلخواه خود را طراحی ‌می‌کنند و بعد از آن وارد خانه‌ای در شهر Pelican Town می‌شوند که پیش از این، مادربزرگ کاراکتر اصلی صاحب آن بوده است. بازیکنان می‌توانند از همان ابتدا مشخص کنند که چه سبک از مزرعه‌داری را قرار است در بازی پیش بگیرند و در ادامه مطابق با آن گیم‌پلی را پیش ببرند.

در دنیای بازی و شهر پلیکان فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. از ماهی‌گیری و آشپزی گرفته تا ساخت‌وساز و گشت‌وگذار در غارهای ترسناک بازی از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که باعث شده است Stardrew Valley همیشه محتوایی برای سرگرم‌ کردن و به چالش کشیدن بازیکنان در اختیار داشته باشد. بازی همچنین از یک سیستم فصل‌بندی بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد گیاهان مختلف را در بازه زمانی مشخصی رشد دهند و از آن‌ها استفاده کنند. درمجموع Stardrew Valley یکی از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر است که توصیه آن را مخصوصا به علاقه‌مندان آثار شبیه‌ساز کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۲- بازی Spelunky 2

  • سازنده و ناشر: Mossmouth و بیت‌ورکس / Mossmouth
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر، روگ‌لایک

اسپلانکی 2 یک بازی پلتفرمر دوبعدی است که در جریان آن بازیکنان کنترل دختر یک کاوشگر (شخصیت اصلی نسخه اول) به‌نام Ana را به‌عهده می‌گیرند که برای یافتن والدین خود به کره ماه سفر کرده است. آنا در طول بازی باید وارد غارهای مرگ‌باری شود که درون آن‌ها دشمنان مرگبار بسیاری کمین کرده‌اند. در جریان گیم‌پلی بازی درصورتی که در طول بازی کشته شوید، باید کار خود را از ابتدا آغاز کنید و تمامی آیتم‌هایی که به‌دست آورده بودید، از دست می‌دهید. نقشه دنیای بازی در هر نوبت به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شود و چالش‌ها و مسیرهای جدیدی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد. سازندگان در نسخه دوم اسپلانکی، مراحل، هیولا، تله‌ها و آیتم‌های مختلف و جدیدی را معرفی کرده است که هرکدام به‌نوبه خود تجربه‌ی جدیدی را از مجموعه اسپلانکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اسپلانکی 2 یکی از آثار خوش‌ساخت سبک روگ‌لایک است که با گیم‌پلی چالش‌برانگیز خود درکنار بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر قرار گرفته است.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۱- بازی Slime Rancher

  • سازنده و ناشر: مونومی پارک
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

اسلایم رنچر یک بازی شبیه‌ساز اول‌شخص است که در سال ۲۰۱۷ توسط استودیو مستقل مونومی پارک توسعه داده شد. در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام Beatrix LeBeau را به‌عهده می‌گیرند که به سیاره بسیاری دوری از زمین به‌نام Far Far Range سفر می‌کند تا زندگی خود را در آن‌جا ادامه دهد. این شخصیت که پیش از این در کره زمین کشاورز بوده است،‌ در این سیاره با موجوداتی زنده به‌نام اسلایم روبه‌رو می‌شود که هرکدام شخصیت متفاوتی در اختیار دارند. حال Beatrix باید با کمک دست‌نوشته‌هایی که ساکن قبلی این سیاره به جا گذاشته است، به پرورش این موجودات بپردازد و با آن‌ها سر و کله بزند.

در سیستم گیم‌پلی بازی بازیکنان باید به اسلایم‌ها غذای مناسبی را بدهند تا با استفاده از آیتم‌هایی که آن‌ها تولید می‌کنند، بتوانند تجهیزات و سازه‌های زراعی خود را ارتقا دهند. بازیکنان درواقع می‌توانند در دنیای این سیاره بازی به‌گشت‌و‌گذار بپردازند،‌ اسلایم‌ها را پیدا کنند و با استفاده از ابزار مکنده خود،‌ به جمع‌آوری آن‌ها بپردازند. Slime Rancher با ارائه گیم‌پلی‌ای سرگرم‌کننده و لذت‌بخش به یکی از بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر تبدیل شده است.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲۰- بازی Shovel Knight: Treasure Trove

  • سازنده و ناشر: Yacht Club Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن، پلتفرمر

Shovel Knight یا شوالیه بیلی یک بازی پلتفرمر ساید اسکرولینگ است که با گرافیک پیکسل آرتی خود تجربه‌ای چالش‌برانگیز را که یادآور بازی‌های دهه ۸۰ میلادی است، در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در این بازی بازیکنان کنترل شوالیه‌ای را به عهده می‌گیرند که در طول مسیر گنجینه‌های مختلف را جمع‌‌آوری می‌کند و با Order of No Quarter به مبارزه می‌پردازد. سلاح اصلی شوالیه بازی برای حمله به دشمنان، بیل او است که همزمان می‌تواند از آن برای کندن زمین و جست‌وجو برای آیتم‌های ارزشمند استفاده کند.

بازیکنان می‌توانند با پیدا کردن یک فروشنده به‌نام Chester، آیتم‌های کمکی جدیدی را خریداری کنند که قدرت جادویی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این قدرت جادویی توانایی‌هایی همانند پرتابه‌های از راه دور، توانایی ضربه زدن از میان سپر دشمنان و ضدضربه شدن را در اختیارشان قرار می‌دهد. بازیکنان می‌توانند با پیدا کردن گنجینه‌های ارزشمند، به ارتقای نوار سطح سلامتی و جادو بپردازند و آیتم‌های بیشتری را از فروشنده خریداری کنند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۹- بازی RimWorld

  • سازنده و ناشر: استودیو لودئون
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌ساز ساخت‌وساز

RimWorld یک بازی مستقل شبیه‌ساز با نمای دوربین از بالا است وقایع آن در آینده‌ای دور رخ می‌دهد. در دنیای ریم‌ورلد انسان‌ها در نقاط مختلف هستی پخش شده‌اند، اما قادر نیستند تا بیشتر از سرعت نور حرکت کنند. در نتیجه این اتفاق، سیاره‌ها و سیستم‌های ستاره‌ای به‌صورت جداگانه از یکدیگر در حال پیشرفت هستند و این مسئله باعث شده است تا برخی از آن‌ها جوامعی بسیار مدرن و پیشرفته و برخی دیگر قحطی زده و رو به زوال باشند. در آغاز بازی بازیکنان کار خود را در سیاره‌ای ناشناس که دنیای آن به‌صورت تصادفی تولید شده است، آغاز می‌کنند. با گذشت زمان، شخصیت‌های بیشتری به کلونی بازیکنان می‌پیوندند و شما می‌توانید آن‌ها را پس از سقوط سفینه‌شان نجات دهید.

برای به اتمام رساندن بازی، بازیکنان باید یک کشتی فضایی را برای خروج از سیاره پیدا کنند. به‌نحوی‌که پس از راه‌اندازی این کشتی، بازی به بازیکنان ۱۵ روز مهلت می‌دهد تا در طول این زمان از سفینه خود در مقابل حملات دیگر ساکنان سیاره محافظت کنند. درنهایت، درصورتی که بازیکنان موفق شوند از سفینه محافظت کنند و با آن از سیاره خارج شوند، بازی به اتمام می‌رسد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۸- بازی Overcooked

  • سازنده و ناشر: Ghost Town Games / تیم۱۷
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: شبیه‌سازی

Overcooked یک بازی شبیه‌سازی آشپزی است که در جریان آن بازیکنان کنترل تعدادی از آشپزها را در آشپزخانه‌ای منحصربه‌فرد در اختیار می‌گیرند. شما در این بازی باید با استفاده از آماده‌سازی مواد اولیه، غذاهای مختلف را تهیه کرده و آن‌ها را برای مشتریان خود سرو کنید. درنهایت هم پس از آماده‌سازی غذا، همانند یک آشپزخانه واقعی باید ظرف‌ها را بشویید و آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید.

در هر نوبت بازی، یک یا تعدادی سفارش غذا به بازیکنان داده می‌شود که آن‌ها باید در مدت زمانی محدود غذا را آماده کنند. درصورتی که بتوانید غذاهای مختلف را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید، بازی به شما سکه جایزه می‌دهد و در صورتی‌که بتوانید تعدادی مشخص سکه جمع‌آوری کنید، از بازی سه ستاره به‌عنوان جایزه دریافت می‌کنید. شما می‌توانید اورکوکد را تا تعداد چهار نفره به‌صورت محلی با دوستان خود تجربه کنید و از آشپزی درکنار یکدیگر لذت ببرید.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۷- بازی Opus Magnum

  • سازنده و ناشر: Zachtronics
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: معمایی

Opus Magnum یک بازی معمایی از استودیو مستقل Zachtronics‌ است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک کیمیاگر را به‌عهده می‌گیرند که باید با تغییر دادن عناصر مختلف، ماشین‌ها و تجهیزات مختلفی را ایجاد کنند. درواقع بازیکنان در این بازی باید به‌وسیله جایگذاری مناسب یک سری بازوهای روباتیک و ارائه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای رسیدن به خروجی مطلوب خود تلاش کنند. برای مثال یکی از اولین وظایفی که در بازی به‌عهده می‌گیرید، تبدیل سرب به طلا است که این کار را باید ازطریق یک سری فرمان و دستورالعمل انجام دهید.

زمانی‌که بازیکنان موفق شوند تا مأموریتی که به آن‌ها سپرده شده است،‌ انجام دهند، براساس سه پارامتر درکنار دیگر بازیکنان رتبه‌بندی می‌شوند. این سه پارامتر به ترتیب سرعت دستگاه، هزینه‌ای که دستگاه شما برداشته و مجموعه فضایی که اشغال شده است، هستند. در مجموع Opus Magnum با ارائه یک ایده خلاقانه ذهن مخاطبان خود را برای خلق و ایجاد روش‌ها و محصولی جدید به خوبی به‌کار می‌گیرید و با حجم حدودا ۶۰۰ مگابایتی خود در فهرست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۶- بازی Minecraft

  • سازنده و ناشر: موجنگ استودیوز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: سندباکس، بقا

ماینکرفت یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های دهه اخیر است که در سال ۲۰۱۱ توسط استودیو موجنگ ساخته شد و در اختیار بازیکنان قرار گرفت. اثری که در جریان آن بازیکنان از همان ابتدا کار خود را در جهانی وسیع و مکعبی آغاز می‌کنند و باید برای بقای خود تلاش کنند. شما در ماینکرفت همه‌کاره هستید و با جمع‌آوری منابع مختلف می‌توانید دست به خلق آیتم‌ها و آثار مختلفی بزنید که مشابه آن را تا به‌حال کسی ندیده باشد. درواقع مکانیزم کرفتینگ Minecraft است که به واسطه گستردگی خود دست کاربران را برای تجربه این بازی باز گذاشته است.

شما می‌توانید به سراغ ساخت یک قلعه یا پناهگاه مستحکم برای خود بروید یا به یک ماجراجو تبدیل شوید که قصد دارد لایه‌های پنهان جهان این بازی را کشف کند. البته که همیشه باید مواظب موجودات و هیولایی باشید که مخصوصا در شب می‌توانند به تهدید‌های جدی برای جان شما تبدیل شوند. این بازی با تمامی محتویاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد حدودا یک گیگابایت حجم از فضای کامپیوتر شما را اشغال می‌کند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۵- بازی Machinarium

  • سازنده و ناشر: آمانیتا دیزاین
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: معمایی

Machinarium یک بازی معمایی کلیک و اشاره است که قرار است در آن ذهن شما حسابی به چالش کشیده شود. چالش‌ها و معماهای بازی به یکدیگر متصل هستند و شما باید در اقصی نقاط دنیای بازی برای حل آن‌ها و پیدا کردن مسیر خود تلاش کنید. در این بازی شما نقش یک ربات کوچک را به‌عهده می‌گیرید و بازی تقریبا هیچ دیالوگ، راهنمایی یا آموزشی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و این شما هستید که باید با آزمون و خطا و مشاهده دقیق اجزای دنیای بازی، معماهای مختلف را حل کنید.

Machinarium از آن دسته بازی‌هایی است که با ارائه گرافیک بصری دوبعدی و جزئیات بسیار در دنیای خود، مخاطبان را وادار به فکر کردن می‌کند و با حجمی نزدیک به یک گیگابایت در فهرست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۴- بازی Limbo

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: معمایی، پلتفرمر

بازی بعدی این فهرست به یکی از جریان‌سازترین و اثرگذارترین بازی‌های ساخته شده توسط استودیو پلی‌دد اختصاص دارد. در جریان این بازی بازیکنان کنترل پسرکی را به‌عهده می‌گیرند که دنیایی برزخ‌گونه باید به جست‌وجوی خواهر خود بگردد و با انواع موجودات و تله‌های خطرناک و مرگ‌آور دست‌وپنجه نرم کند.

در جریان گیم‌پلی بازی، بازیکنان می‌توانند در فضایی دوبعدی به سمت چپ یا راست حرکت کرده، از روی موانع بپرند و در عین‌حال مواظب باشند تا در دام تله‌های مرگ‌آور گیر نیافتند. بسیاری از تله‌های بازی از ابتدا قابل شناسایی نیستند و بازیکنان با برخورد با آن‌ها و مواجه شدن با صحنه مرگ شخصیت اصلی تازه از وجود آن‌ها باخبر می‌شوند. سازندگان همچنین در نیمه دوم بازی، معماهای مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند که هرکدام می‌توانند به‌نحوی کاربران را به چالش بکشند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۳- بازی Kind Words (lo fi chill beats to write to)

  • سازنده و ناشر: Ziba Scott
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: کژوال

Kind Words یک بازی کژوال با محوریت ارسال نامه بین بازیکنان است که در سال ۲۰۱۹ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در آغاز بازی، بازیکنان با یک آهوی نامه‌رسان به‌نام Ella روبه‌رو می‌شوند که درباره شغل خود استرس زیادی دارد. بازیکنان می‌توانند در جریان این بازی یک نامه ناشناس برای یک مخاطب دیگر بفرستند یا از دیگر بازیکنان تقاضای نامه کنند. همچنین بازی به شما اجازه می‌دهد تا یک موشک کاغذی درست کرده و یک پیام کوتاه را به آن پیوست کنند.

Kind Words از آن دسته بازی‌هایی است که به واسطه گیم‌پلی آرامش‌بخش و روایت متفاوت خود، به علاقه‌مندانی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، به‌شدت توصیه می‌شود. این بازی تنها ۳۰۰ مگابایت فضا روی کامپیوتر شما اشغال می‌کند و به‌راحتی می‌توانید آن را از پلتفرم استیم دانلود و تجربه کنید.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۲- بازی Kentucky Route Zero

  • سازنده و ناشر: کاردبُرد کامپیوتر / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اشاره و کلیک

Kentucky Route Zero یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک است که روایت‌گر داستان زندگی یک راننده کامیون به‌نام Conway است که در طول مسیر خود در جاده اسرارآمیز Route Zero در ایالت کنتاکی امریکا با افراد مختلفی برخورد می‌کند. گیم‌پلی بازی به‌صورت دیالوگ‌محور است و در آن معماها و چالش‌های سنتی وجود ندارد و تمرکز اصلی آن روی روایت داستانی و اتمسفری است که در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. بازیکنان در بازی راننده باید کامیون را به مکان‌های مختلف هدایت کرده و با دیگر کاراکترها و اشیا دنیای بازی تعامل برقرار کنند.

بازیکنان همچنین می‌توانند دیالوگ‌های کانوی را در مکالمات درون بازی کنترل کنند و با پاسخ‌های مختلفی از جانب دیگر شخصیت‌ها روبه‌رو شوند. بازی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که کانوی می‌تواند به‌وسیله کامیون خود بین آن‌ها جابه‌جا شود. درواقع بازیکنان می‌توانند از بین مسیرهای موجود، مقصد کامیون و کانوی را مشخص کنند تا به هدف خود برای تحویل کالای ارزشمندی که در اختیار دارند، برسند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۱- بازی Katana Zero

  • سازنده و ناشر: Askiisoft / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر، هک‌انداسلش

کاتانا زیرو یک بازی پلتفرم دوبعدی و هک‌انداسلش از استودیو Askiisoft است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک قاتل شمشیرزن به‌نام Subject Zero را در اختیار می‌گیرند. در طول بازی شخصیت Zero قراردادهای مختلفی را باید با به قتل رساندن افراد گوناگون به‌اتمام برساند. Zero می‌تواند از مهارت‌های ویژه‌ای همانند کند کردن زمان و پیش‌بینی حرکات آینده استفاده کنند.

مراحل بازی به اتاق‌های مختلفی تقسیم شده است که بازیکنان باید در مدت زمانی مشخص با استفاده از شمشیر خود تمامی دشمنان موجود در آن‌ها را از بین ببرند. هر کدام از مراحل بازی از مکانیزم‌های گیم‌پلی منحصربه‌فردی بهره می‌برد که از بین آن‌ها می‌توان به مأموریت‌های مخفی‌کاری در کلوپ‌های شبانه، تعقیب و گریز موتورسواری و غیره اشاره کرد. در جریان بازی هیچ‌گونه نوار سلامتی وجود ندارد و بازیکنان تنها با دریافت یک ضربه از جانب دشمنان کشته می‌شوند و باید بازی را از نقطه ذخیره شده قبلی آغاز کنند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱۰- بازی Into the Breach

  • سازنده و ناشر: Subset Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: استراتژی نوبتی

Into the Breach یک بازی استراتژی نوبتی است که توسط استودیو Subset Games سازنده بازی FTL: Faster Than Light توسعه داده شده است. وقایع این بازی در آینده‌ای دور رخ می‌دهد، جایی که بشریت علیه موجوداتی اهریمنی به‌نام Vek به مبارزه می‌پردازند. برای شرکت در مبارزات، بازیکنان کنترل سربازهایی را به‌عهده می‌گیرند که با استفاده ربات‌های غول‌آسا تجهیزات مختلفی همانند انواع سلاح‌ها، زره‌ و دیگر ابزارها را در اختیار دارند. بازی از یک سیستم مبارزات نوبتی بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد در مقابل حرکات دشمنان و اعمالی که انجام می‌دهند از خود واکنش نشان دهند.

در مبارزات بازیکنان کنترل سه ربات غول‌آسای مختلف را در نبردی علیه ارتشی از هیولاها به‌نام Vek به‌عهده می‌گیرند. هدف اصلی هر نقشه بازی حمایت کردن از ساختار غیرنظامی است که درواقع نقش حمایت‌گر منبع قدرت ربات‌ها را در اختیار دارد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۹- بازی Her Story

  • سازنده و ناشر: سم بارلو
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: تعاملی

Her Story یک بازی تعاملی است که در خود مجموعه‌ای از اعترافاتی که پلیس از یک شخص از سال ۱۹۹۴ دریافت کرده، جای داده است. با شروع بازی، بازیکنان یک صفحه‌نمایش قدیمی در اختیار می‌گیرند که در آن چندین فایل و برنامه قرار گرفته و باید به‌وسیله آن‌ها پرده از راز یک معما بگشایند. در میان فایل‌های بازی بازیکنان می‌توانند فایل‌های نوشتاری که دستورالعمل نحوه بازی کردن در آن توضیح داده شده است، پیدا کنند و با استفاده از آن‌ها داستان را پیش ببرند. شما همچنین قادر هستید تا با وارد شدن به دیتابیس L.O.G.I.C. به کلیپ‌های کوتاهیی که حاوی مصاحبه پلیس با زنی به‌نام هانا اسمیث است، دست پیدا کنید.

درواقع در این ویدیوها هانا به سؤال‌هایی نامشخص پاسخ می‌دهد و این وظیفه بازیکنان است که با کنار هم قرار دادن کلیپ‌ها، پاسخ‌های آنا را رمزگشایی کنند. Her Story با ارائه یک گیم‌پلی فیلم تعاملی و روایت داستانی نفس‌گیر تنها ۲ گیگابایت حجم روی سیستم شما اشغال می‌کند و بازیکنان می‌توانند هم‌اکنون آن را دانلود کرده و از تجربه آن لذت ببرند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۸- بازی Guacamelee! 2

  • سازنده و ناشر: درینک‌باکس استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مترویدوانیا، پلتفرمر

Guacamelee! 2 یک بازی مترویدوانیای پلتفرمر است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک کشتی‌گیر مکزیکی به‌نام Juan Aguacate را به‌عهده می‌گیرند. در جریان داستان بازی حالا ۷ سال از وقایع نسخه اول گذشته و خوان با دختر رئیس جمهور یعنی لوپیتا ازدواج کرده است. حال باری دیگر با پیدا شدن ابری تیره در روستا، خوان دوباره باید لباس مبارزه را تن کند و به نبرد با دشمنان مختلف بپردازد.

در جریان گیم‌پلی بازی بسیاری از قدرت‌های خوان که در نسخه اول شاهد آن بودیم، در این نسخه بازگشته‌اند و این‌بار تجربه کامل‌تر و سرگرم‌کننده‌تری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. بازیکنان می‌توانند Guacamelee! 2 را به‌صورت انفرادی یا حداکثر چهارنفره تجربه کنند و از اکشن سرگرم‌کننده بازی لذت ببرند. Guacamelee! 2 با حجمی نزدیک به دو گیگابایت و با ارائه گیم‌پلی‌ای جذاب و سرگرم کننده در فهرست بهترین بازی های کم حجم کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۷- بازی Gorogoa

  • سازنده و ناشر: جیسون رابرتز / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: معمایی

Gorogoa یک بازی معمایی پازل‌محور است که در جریان آن بازیکنان باید خانه‌های یک صفحه دو در دو را به‌نحوی دست‌کاری کرده تا بتوانند معمای موجود در آن را حل کنند. سازندگان با استفاده از خلاقیت خود باعث شده‌اند تا گیم‌پلی این بازی ساده بسیار جذب به‌نظر برسد. برای مثال بازیکنان قادر هستند که روی تصاویر صفحه بازی زوم کرده یا آن‌ها را در هر سمتی جابه‌جا کنند. البته که اوضاع به همین سادگی نیست و بازی به اشکال مختلف تلاش می‌کند تا مخاطب را به‌چالش بکشد. در جایی دیگر بازیکنان می‌توانند با استفاده از المان‌های موجود در تصاویر (همانند در)، محل‌ها و بخش‌های جدیدی را کشف کنند و مأموریت خود را به پایان برسانند.

سازندگان آموزش و راهنمایی خاصی را برای حل معماها در اختیار بازیکنان قرار نداده‌اند و این بازیکنان هستند که باید با آزمون و خطا تلاش کنند، پازل را به‌درستی درکنار یکدیگر چینش کنند. Gorogoa با حجمی معادل ۶۸۰ مگابایت و ارائه دنیای هنری و زیبای خود به بازیکنان یکی از بهترین بازی‌های این فهرست به شمار می‌آید که تجربه آن را به هر بازیکنی توصیه می‌کنیم.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۶- بازی Fall Guys

  • سازنده و ناشر: Mediatonic / اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال

بازی بعدی این فهرست به یک اثر بتل رویال خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده از استودیو مدیاتونیک اختصاص دارد که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفته است. بازی Fall Guys شما را به یک سری رقابت و بازی‌های بتل رویال چندنفره می‌برد که در جریان آن‌ها کنترل موجوداتی ژله‌ای شکل را به‌عهده می‌گیرید و باید تلاش کنید تا دیگر شرکت‌کنندگان را از دور مسابقه حذف کنید. درواقع هدف بازیکنان در این بازی و در هر مرحله حذف نشدن و رفتن به مرحله بعدی است که طبیعتا قرار نیست این کار به‌سادگی قابل انجام باشد.

مراحل بازی هرکدام از تنوع و چالش‌های مختلفی بهره می‌برند که باعث می‌شود هیچ‌وقت از تجربه فال گایز خسته نشوید. از مسیرهای پر موانع مختلف گرفته تا سکوهایی که در هرلحظه امکان برخورد یک توپ با شما روی آن وجود دارد، همه درکنار هم باعث می‌شوند تجربه این بازی تا مدت‌ها در ذهن مخاطب به‌عنوان لحظاتی سرگرم‌کننده و جذاب باقی بماند. شما برای نصب فال گایز روی کامپیوتر خود به فضایی حدودا دو گیگابایتی نیاز دارید که این موضوع این بازی را در میان بازی‌های نسبتا کم‌حجم منتشر شده در سال‌های اخیر قرار می‌دهد.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۵- بازی Don’t Starve

  • سازنده و ناشر: کلِی اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: بقا

بازی بعدی این فهرست به یک اثر سبک بقای خوش‌ساخت از استودیو نام‌آشنای کلی اینترتینمنت اختصاص دارد که در جریان آن بازیکنان در نقش شخصیتی به‌نام ویلسون قرار می‌گیرند که در دنیایی ناشناخته گیر افتاده است. در داستان بازی متوجه می‌شویم که ویلسون که اتفاقا یک دانشمند متشخص و شناخته شده در دنیای خود است، طی اتفاقاتی توسط یک هیولا به دنیایی ناشناخته و ترسناک منتقل می‌شود. ویلسون در جریان بازی باید تلاش کند تا زنده بماند و در عین حال راه بازگشت به خانه را هم پیدا کند.

در جریان گیم‌پلی بازی باید به‌دنبال منابع و مواد غذایی مختلف جست‌وجو کنید و نیازهای اولیه ویلسون را برآورده سازید. تاکنون به‌روزرسانی و بسته‌های الحاقی مختلفی برای این بازی منتشر شده است که هرکدام تجربه‌ای متفاوت و کامل‌تری از این بازی را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد. Don't Starve با محتوای سرگرم‌کننده‌ای که در سبک بقا در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد به‌راحتی در فهرست بهترین بازی های کم حجم پی سی قرار می‌گیرند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۴- بازی Dead Cells

  • سازنده و ناشر: موشن تویین
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک، مترویدوانیا

دد سلز یکی دیگر از بازی‌های پیکسل‌ آرتی و روگ‌لایک موجود در این فهرست است که به‌راحتی می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های منتشر در این سبک در سال‌های اخیر قلمداد کرد. این بازی درواقع با الهام‌گیر از بازی‌های این سبک همانند سری کسلوانیا بازیکنان را در مجراهای فاضلابی قرار می‌دهد که در آن انبوهی از هیولاهای مختلف انتظارشان را می‌کشند. در این بازی اگر کشته شوید تمامی Cellهایی را که به‌دست آورده‌اید، از دست می‌دهید و باید مرحله را از ابتدا آغاز کنید. البته این مرگ‌های تکراری باعث می‌شود تسلط شما در گیم‌پلی بازی افزایش پیدا کند و بتوانید با دشواری کم‌تری از چالش‌های موجود در دخمه‌های بازی عبور کنید.

Dead Cells درکنار گیم‌پلی‌ای چالش‌برانگیز، جلوه‌های بصری پیکسل‌آرتی زیبا و پرجزئیاتی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که به‌همراه موسیقی گوش‌نواز خود باعث شده است تا به اثری خاطره‌انگیز برای هر گیمری تبدیل شود. دد سلز به معنای واقعی اثری است که هر آن‌چه خوبان همه دارند و تمامی این خوبی‌ها تنها ۵۰۰ مگابایت حجم روی کامپیوتر شما فضا اشغال می‌کند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۳- بازی Celeste

  • سازنده و ناشر: مت‌میک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر

سِلست یکی از بهترین بازی‌های پیکسل آرتی منتشر شده در سال‌های اخیر است که در جریان آن بازیکنان در نقش دخترکی به‌نام مدلین قرار می‌گیرند که وظیفه پیدا می‌کند تا برای رسیدن به هدفی از کوهی به‌نام سلست بالا بروند. البته که این مسیر به این سادگی هم نیست و در طول راه او با موانع و تله‌های خطرناکی روبه‌رو می‌شود. از جمله نکات جالب توجه بازی می‌توان به شخصیت‌هایی اشاره کرد که مدلین در طول مسیر خود با آن‌ها آشنا می‌شوند که هرکدام با شخصیت‌پردازی فوق‌العاده خود از گذشته‌شان برای‌تان روایت می‌کنند.

گیم‌پلی بازی Celeste اصلا قرار نیست به مخاطبان خود ساده بگیرد و یکی از دشوارترین تجربه‌های زندگی هر بازیکنی را در تک‌تک لحظات خود رقم می‌زند. درواقع شکست‌های متوالی شما در این بازی هستند که راه درست پیش‌روی در آن را به‌شما نشان می‌دهند و درنهایت با گذشتن از مراحل مختلف این شما هستید که احساس پیروزی می‌کنید. سلست حدودا ۱.۲ گیگابایت فضا روی کامپیوتر شما اشغال می‌کند و می‌توان آن را جزو یکی از بهترین بازی های کم حجم منتشر شده برای پلتفرم کامپیوتر درنظر گرفت.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۲- بازی Bastion

  • سازنده و ناشر: سوپرجاینت گیمز / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

باستیون یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است که در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام the Kid را به‌عهده می‌گیرند. مراحل بازی شامل یک صفحه مشخص هستند از نمای ایزومتریک کاربر می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. در هر مرحله تعداد زیادی دشمن‌های مختلف وجود دارد که هرکدام تلاش می‌کنند تا به شخصیت اصلی بازی آسیب برسانند. The Kid تنها دو سلاح با خود حمل می‌کند و درکنار آن می‌تواند از یک حمله مخصوص برای آسیب رساندن به دشمنان خود استفاده کند.

در بین مراحل شخصیت Kid می‌تواند محلی به‌نام Bastion را ملاقات کند. در این محل بازیکنان می‌توانند با استفاده پول درون بازی به خرید منابع مختلف بپردازند و سلاح‌های خود را ارتقا دهند. پس از آن‌ بازیکنان می‌توانند با خروج از این محل مراحل مورد نظر خود را انتخاب کنند و حتی به‌منظور تست سلاح‌های جدید خود وارد چالش‌های جذاب و متفاوت بازی شوند.

بهترین بازی های کم حجم پی سی | از دد سلز تا لاکپشت های نینجا

۱- بازی Among Us

  • سازنده و ناشر: Innersloth
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: استنتاجی اجتماعی

امانگ آس یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است که مخصوصا در دوره همه‌گیری کرونا مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد. این بازی که از بازی‌ مافیا و فیلم The Thing ایده‌برداری کرده است، شما را در نقش فضانوردان کوچک و بامزه‌ای قرار می‌دهد که در یک ایستگاه فضایی درکنار هم قرار گرفته‌اند. در جریان گیم‌پلی بازی هرکدام از بازیکنان کنترل یکی از این فضانوردان را به‌عهده می‌گیرند و باید در قالب یکی از دو نقش بازی (Crewmateها و Imposterها) در مقابل یکدیگر بایستند.

درواقع به بیشتر بازیکنان نقش Crewmate داده می‌شود و تعداد اندکی که Imposter هستند باید با انجام فعالیت‌های خرابکارانه همانند ایجاد مشکل اساسی در عملکرد ایستگاه فضایی یا حتی به قتل رساندن Crewmateها در روند بازی اخلال ایجاد کنند. هدف Crewmateها هم شناسایی این افراد و درست کردن مشکل به‌وجود آمده در مدت زمانی محدود است که نتیجه آن شکست گروه خراب‌کار درنظر گرفته می‌شود. Among Us از جمله‌ بازی‌های خلاقانه و کم‌حجمی است که مخصوصا در سال‌های اخیر موفق شده کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های کم حجم پی سی کدام ها هستند؟

    در حال حاضر بازی‌های متعددی روی کامپیوتر عرضه شده‌اند که از حجم کمی برخوردار هستند که از میان آن‌ها می‌توان به آثاری همچون دد سلز، سلست، لاکپشت‌ های نینجا و امانگ آس اشاره کرد.

  • آیا بازی های کم حجم کامپیوتر به سخت‌افزار قدرتمند نیاز دارند؟

    اکثر بازی های کم حجمی که روی پلتفرم کامپیوتر عرضه شده‌اند، برای اجرا شدن به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز ندارند و به‌راحتی روی اکثر کامپیوترها اجرا می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...