استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند


استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند

عین اللهی گفت: استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات ارتباطات تنگاتنگی با همسایگان وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین‌اللهی عصر امروز در بیست‌و‌سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به میزبانی استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران و به‌ویژه ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۶۵، شاهد یک شکوفایی تاریخی در کشورمان بودیم.

وی افزود: قبل از زمان انقلاب اسلامی، با وجود جمعیت بسیار کم‌تر کشورمان، اما وضعیت بهداشت و درمان کشورمان نیز بسیار ضعیف و بحرانی بود و رژیم طاغوت به پزشکان هندی و پاکستانی متوسل شده بود.
فعالیت ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۶۰هزار دانشجوی علوم پزشکی و ۲۰هزار عضو هیأت علمی در حال فعالیت هستند.
عین اللهی گفت: طی ۴۴ سال پس از انقلاب اسلامی ایران، مشکلات متعددی همچون رخدادهای ضدامنیتی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، علمی، نظامی و تکنولوژی توسط دشمنان قسم‌خورده علیه کشورمان جهت جلوگیری از پیشرفت و شکوفایی ایران اعمال شد اما با وجود این دشمنی‌ها، پیشرفت‌های فراوانی به‌دست آمده است.

استان‌های مرزی به دیپلماسی سلامت توجه ویژه کنند

وی ادامه داد: در اجلاس اخیر ژنو، با ۹ وزیر بهداشت منطقه دیدارهایی انجام شد که این وزرا بر قدرتمندی ایران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه اذعان و درخواست‌های زیادی برای همکاری‌ داشتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: استان‌های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و تحقیقات ارتباطات تنگاتنگی با همسایگان وجود داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید