توضیح کاخ سفید درباره جستجوی نماینده فوت‌شده کنگره توسط بایدن


توضیح کاخ سفید درباره جستجوی نماینده فوت‌شده کنگره توسط بایدن

بعد از آنکه گاف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جستجوی یک نماینده فوت‌شده کنگره موجی از واکنش‌ها را برانگیخت، کاخ سفید سعی کرده رفتار او را توجیه کند.

توضیح کاخ سفید درباره جستجوی نماینده فوت‌شده کنگره توسط بایدن

به گزارش راهبرد معاصر جو بایدن در یک کنفرانس کاخ سفید سراغ «جکی والورسکی» را گرفت. این در حالی بود که والورسکی اوایل ماه اوت در یک سانحه تصادف رانندگی کشته شده بود و بایدن هم برای خانواده‌اش پیام تسلیت فرستاده بود.

بایدن در آن همایش درباره امنیت غذایی از فهرستی از قانونگذاران حامی طرحی که به برگزاری آن همایش منجر شده بود تشکر کرد. نام والورسکی در آن فهرست بود. بایدن ناگهان در حالی که داخل جمعیت دنبال والورسکی می‌گشت گفت: «جکی، اینجایی؟ جکی کجاست؟ فکر می‌کنم قرار نبود بیاید اینجا.»

سخنگوی کاخ سفید تلاش کرده اقدام بایدن را توجیه کرده و وانمود کند که رفتار او ناشی از گیجی یا فراموشی نبوده است. «کارین ژان پی‌یر» گفت: «بایدن از قبل تصمیم گرفته بود که به خانواده این نماینده کنگره بابت آمدن به کاخ سفید خوش‌آمد بگوید. بنابراین، این نماینده در ذهن بایدن بود. نام او به صورت روشن در ذهن رئیس‌جمهور بود.»

یک خبرنگار پرسید: «اما به نظر من مسئله گیج‌کننده این است که اگر آن نماینده و خانواده‌اش به صورت روشن در ذهن رئیس‌جمهور بود، چرا رئیس‌جمهور فکر می‌کند که آن نماینده زنده و داخل جلسه است؟»

سخنگوی کاخ سفید گفت: «از نظر من گیج‌کننده نیست.»

بسیاری از تحلیلگران در ماه‌های گذشته گفته‌اند که بایدن ۷۹ ساله از لحاظ سلامت ذهنی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. با آنکه دوران حضور پنج دهه‌ای بایدن در سیاست همواره با گاف‌ها و لغزش‌های کلامی همراه بوده این بار در رفتار او شواهدی از گم‌گشتگی‌های زمانی و مکانی مشاهده شده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری