موشک‌ پشت پا برای هریس


موشک‌ پشت پا برای هریس

کره شمالی به دنبال پایان سفر کامالا هریس معاون رییس جمهوری ایالات متحده به کره جنوبی سومین آزمایش موشکی خود را طی یک هفته گذشته انجام داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه ژاپن تایمز، درست چندین ساعت پس از دیدار هریس با یون سوک یئول رییس جمهوری کره جنوبی با محوریت کره شمالی، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که پیونگ یانگ عصر پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را شلیک کرده است. هریس امروز کره جنوبی را به مقصد ژاپن ترک کرد.

آزمایش دو موشک بالستیک در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی روز گذشته نیز در حضور معاون رییس جمهوری آمریکا در کره جنوبی دو موشک کوتاه برد دیگر را به سمت شرق شلیک کرده بود.

همچنین آزمایش یک موشک توسط پیونگ یانگ در روز یکشنبه گذشته، تعداد موشک‌های شلیک شده از سوی این کشور را طی پنج روز گذشته به ۵ فروند رساند.

همزمان با آزمایش موشکی کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی از برگزاری رزمایش سه جانبه این کشور با آمریکا و ژاپن در آب‌های دریای شرقی خبر داد.

برای اولین بار در پنج سال گذشته کشورهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن یک رزمایش دریایی در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار خواهند کرد تا توان نظامی خود را در مقابل آنچه تهدیدات فزاینده کره شمالی می‌دانند، افزایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022