کاخ سفید گاف جدید بایدن درباره نماینده آمریکا را توجیه کرد


کاخ سفید گاف جدید بایدن درباره نماینده آمریکا را توجیه کرد

سخنگوی کاخ سفید گاف جدید رئیس‌جمهور آمریکا که یک نماینده فوت شده کنگره این کشور را مورد خطاب قرار داده بود، را توجیه کرد.

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید، در سخنانی تلاش کرد تا گاف جدید رئیس‌جمهور آمریکا درباره یک نماینده کنگره که فوت شده بود را موجه جلوه دهد.

به تازگی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانسی که کاخ سفید برای موضوع پایان دادن به گرسنگی و امنیت غذایی برگزار کرده بود، سراغ یکی از نمایندگان کنگره به نام «جکی والورسکی» را گرفت که اوایل ماه اوت در یک سانحه رانندگی جان باخته است. البته بایدن در زمان این حادثه برای خانواده این نماینده پیام همدردی فرستاده بود.

در جریان این کنفرانس نام قانونگذارانی که در زمینه امنیت غذایی فعالیت داشتند آورده شده بود، و زمانی که بایدن فهرست آن‌ها را می‌خواند به ناگاه گفت: «جکی؟ اینجایی؟ قرار نبود او به اینجا بیاید.»

اکنون کارین ژان پی‌یر تلاش کرده چنین رفتاری را موجه نشان دهد و گفت: «بایدن تصمیم داشت به خانواده افرادی که نامشان در لیست آمده بود خوش‌آمد بگوید و نام این نماینده هم در ذهن او بود.»

این سخنگو در واکنش به این که اگر بایدن به خانواده این نماینده پیام همدردی فرستاده و نامش به طور روشن در ذهن رئیس‌جمهور آمریکا بوده است و به گفته برخی چنین رفتاری گیج کننده است، گفت: «به نظر من گیج کننده نیست.»

بایدن پیش از این هم بار‌ها گاف‌هایی داشته که باعث شده اغلب تحلیلگران او را مبتلا به زوال عقل بدانند. به طور مثال او در تیرماه سال جاری، پس از شرکت در نشست سران ناتو در یک کنفرانس خبری درباره پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو بار دیگر دچار لغزش کلامی شد و به جای سوئد به سوئیس اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی