صدور سند برای 128 موقوفه زنجان طی سال گذشته


صدور سند برای 128 موقوفه زنجان طی سال گذشته

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی سال گذشته برای ۱۲۸ موقوفه زنجان سند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختار کرمی عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه استان زنجان دارای دو هزار و ۸۰۰ موقوفه است، گفت: ۳۳ هزار رقبه و ۵۷ نیت اصلی وجود دارد.

وی به توسعه ۱۸ بقعه و مرمت ۴۱ موقوفه در استان اشاره کرد و بیان داشت: برای تعمیر و مرمت کاروانسرای زنجان هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از اجرای طرح توسعه قیدار نبی با اختصاص ۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنین تکمیل پروژه پیامبر اعظم دو با پنج میلیارد تومان اعتبار، آماده سازی ۱.۵ هکتار از اراضی امامزاده قاسم در طارم برای کشت برنج با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات اوقاف استان است.

کرمی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد موقوفات زنجان دارای سند مالکیت است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته برای ۱۲۸ موقوفه سند صادر شده است، افزود: عمده موقوفات استان زنجان با موضوع تعزیه داری حضرت سیدالشهدا (ع) و ابوالفضل (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته درآمد موقوفات استان ۴۰ میلیارد تومان بود و بیش از ۲۵ میلیارد تومان اجرای نیات داشته است.

کرمی بر لزوم تقویت فرهنگ وقف در استان تاکید کرد و بیان داشت: رسانه‌ها بر تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را داشته باشند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو