رئیس جمهور روسیه استقلال مناطق خرسون و زاپروژیا را به رسمیت شناخت


رئیس جمهور روسیه استقلال مناطق خرسون و زاپروژیا را به رسمیت شناخت

بر اساس خبر منتشره در پورتال اینترنتی رسمی اطلاعات حقوقی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، احکامی را امضا کرد که مناطق خرسون و زاپروژیا را به عنوان سرزمین های مستقل به رسمیت می شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: "بر اساس اصول و هنجارهای پذیرفته شده حقوق بین الملل، با به رسمیت شناختن و تأیید مجدد اصل حقوق برابر و تعیین سرنوشت مردم، مندرج در منشور سازمان ملل متحد، با در نظر گرفتن اراده مردم منطقه خرسون در همه پرسی برگزار شده در 27 سپتامبر 2022 تصمیم می‌گیرم: حاکمیت و استقلال منطقه خرسون به رسمیت شناخته شود."
دومین فرمان مشابه بر به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال منطقه زاپروژیا اشاره دارد.
یک روز قبل از آن اطلاع حاصل شد که امروز جمعه کرملین میزبان مراسم امضای توافقنامه برای ورود چهار سرزمین جدید به روسیه - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا است. پوتین و نمایندگان پارلمان در آن شرکت خواهند کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، این مراسم قرار است در ساعت 15:00 امروز به وقت مسکو آغاز شود. به گفته وی، توافقنامه پیوستن هر چهار منطقه نامبرده به روسیه که همه پرسی در آنها برگزار گردیده، امضا خواهد شد. پوتین در همان روز با سران مناطق آزاد شده دیدار خواهد کرد.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06