اعلام آمادگی ترکیه برای مذاکره با یونان


اعلام آمادگی ترکیه برای مذاکره با یونان

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور آماده حل اختلافات با یونان از طریق گفت‌وگو می‌باشد.

اعلام آمادگی ترکیه برای مذاکره با یونان

به گزارش راهبرد معاصر، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه گفت که ترکیه همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «آنکارا برای دستیابی به صلح به قوانین بین‌المللی مراجعه خواهد کرد و حل اختلافات از طریق مذاکرات حاصل می‌شود».

وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد: «دریای اژه باید امن بوده و منابع طبیعی آن را منصفانه تقسیم کنیم و آماده حل اختلافات با یونان از طریق گفت‌وگو هستیم».

یونان و ترکیه در زمینه نظامی به شدت با هم رقابت دارند و هر دو در حال تجهیز نیروهای مسلح خود به ویژه در بخش هوایی هستند. یونان به تازگی ۲۴ فروند جنگنده «رافال» ساخت فرانسه، ۶ فروند جدید و ۱۸ فروند دست دوم و همچنین سه فروند ناوچه فرانسوی سفارش داده است. یونان همچنین نامه‌ای را برای خرید یک اسکادران از جنگنده‌های «اف-۳۵» در ماه ژوئن به ایالات متحده ارسال کرد.

یونان و ترکیه همدیگر را به نقض حریم دریایی و هوایی خود متهم می‌کنند. یونان و ترکیه در زمینه انرژی و موضوع پناهجویان نیز با هم اختلاف دارند.

ترکیه در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از استقرار نیروهای یونان در جزایری در شرق دریای اژه، افزایش داده است. این جزایر طبق «معاهده ۱۹۲۳ لوزان» و«معاهده ۱۹۴۷ پاریس» باید غیرنظامی شوند، بنابراین هرگونه استقرار نیروی نظامی یا سلاح در جزایر اکیدا ممنوع است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان