ثبت رکورد جدید نرخ تورم در آلمان


ثبت رکورد جدید نرخ تورم در آلمان

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، آمار رسمی منتشر شده توسط اداره آمار فدرال (دستاتیس) نشان می‌دهد که تورم در آلمان در ماه سپتامبر افزایش 10.9 درصدی داشته است در حالیکه این رقم در ماه گذشته 8.8 درصد ثبت شده بود. نرخ تورم آلمان...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، آمار رسمی منتشر شده توسط اداره آمار فدرال (دستاتیس) نشان می‌دهد که تورم در آلمان در ماه سپتامبر افزایش 10.9 درصدی داشته است در حالیکه این رقم در ماه گذشته 8.8 درصد ثبت شده بود.

نرخ تورم آلمان بالاتر از انتظار بازار یعنی 9.4 درصد بود و از زمان ایجاد یورو در سال 1999 رکورد بالایی را به ثبت رساند.

طبق گزارش‌ها، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی تأثیر قابل توجهی بر نرخ تورم بالا داشته است.

اداره آمار آلمان همچنین اعلام کرد: قیمت انرژی در سپتامبر 2022 نسبت به سپتامبر 2021، 43.9 درصد بیشتر بود. همچنین قیمت مواد غذایی به میزان 18.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است.

روز پنجشنبه، دولت آلمان با یک بسته 200 میلیارد یورویی (194 میلیارد دلاری) برای "کاهش هزینه‌های فزاینده قیمت انرژی و عواقب آن برای مصرف کنندگان و مشاغل موافقت کرد. بر اساس این طرح که با استقراض جدید تامین مالی خواهد شد، برلین ترمز قیمت اضطراری برای گاز و برق ایجاد خواهد کرد. همچنین برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت، مالیات برنامه ریزی شده گاز بر مصرف کنندگان را لغو می‌کند.

اطلاعات دقیق به همراه آمار نهایی میزان تورم در شهریور ماه توسط Destatis در تاریخ 13 اکتبر منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022